Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan tillägga att jag inte alltid är supereffektiv. Jag går och handpetar gipsskruv istället för att låna en automat. Det ligger lite charm i att göra det på sitt eget sätt och på det sätt man tror blir bäst, även om det kanske inte alltid är snabbaste sättet
Jo så klart.
Ville bara komma med ett råd.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Spikade man inte gipset på 80-talet? :thinking:;)
Det gjorde man också, men skruvarna började komma. Farsan körde med vanlig borrmaskin och bits i chucken. En annan fick slita med skruvmejsel. Det blev inte många skruvar skruvade...
Eller så var det tidigt 90-tal.

-RB- -RB- skrev:
Det gjorde man också, men skruvarna började komma. Farsan körde med vanlig borrmaskin och bits i chucken. En annan fick slita med skruvmejsel. Det blev inte många skruvar skruvade...
Eller så var det tidigt 90-tal.
Utegips skjuter man idag med :).
Men visst hade man kunnat såga allt innan, det hade säkert varit snabbare :)

Det börjar ta sig :)
Lite mer räcke och sen är altanen klar.
Snart dags att börja titta på sommarens fasadbyte :sweat:

Altan under konstruktion med delvis installerat räcke och uteplatsmöbler på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nästan färdigbyggd altan med modern stol och växt framför glasräcke med utsikt över en grön trädgård.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Om någon är nyfiken på ekonomin så har alltihop kostat 170 000kr i skrivande stund, plus 25 till i kostader för en del nya verktyg jag behövde, ställningen jag köpte, möbler, sonos högtalare m.m.
När elementet blir inkopplat i höst slutar det nog nästan exakt på 200 000kr.
Jag har säkert lagt 500-750 timmar på det som inte räknas in i det. Det känns svårt att beställa motsvarande för samma budget :)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Imponerad!

Lite mer staket. Nu vågar msn släppa ut grabben igen :)

Ett nybyggt staket på en uteplats med mörkt golv och trappsteg för katten, med träd och en trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

Trappsteg till katten. Det blev lite högt pga golvnivån inne :)
Gråmålade trappsteg i ett katt hus, anpassade för höjden inomhus.
Skapa konto

Och en trappa till hans hus påbörjad :)

Nybyggt staket vid hus med trappsteg i trä riktade mot en dörr och en påbörjad trätrappa.
Skapa konto

• Gilla
lp40 och 14 till
  • Laddar…
Om någon är nyfiken på ekonomin så har alltihop kostat 170 000kr i skrivande stund, plus 25 till i kostader för en del nya verktyg jag behövde, ställningen jag köpte, möbler, sonos högtalare m.m.
När elementet blir inkopplat i höst slutar det nog nästan exakt på 200 000kr.
Jag har säkert lagt 500-750 timmar på det som inte räknas in i det. Det känns svårt att beställa motsvarande för samma budget :)
Vilket storslaget arbete(y)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Med sänksåg får man planket rakare på hela längden mot att kapa dem en och en. Så har jag gjort med fasaden med, jag tycker det blir bra
Precis så jag brukar göra också, inte något behov att göra underkanten 100% då man renkapar den.

Med sänksåg får man planket rakare på hela längden mot att kapa dem en och en. Så har jag gjort med fasaden med, jag tycker det blir bra
Vad har du för märke på din skena som låter dig fästa den på väggen?

J Jowl skrev:
Jag är fattigman och har bara cirkelsåg ;). Funkar bra med en panelbräda med tvingar att såga efter :)

• Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
J Jowl skrev:
Festool har hål i varje ände som jag kört med :)

• Gilla
Jowl
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Festool har hål i varje ände som jag kört med :)
Jag med, Festools sänksåg är kanonbra likaså deras skenor till rebq55 :)

Wow, vilken tråd! Har nog lagt en timme på att läsa igenom, riktigt kul att följa renoveringen! Grattis till väl utfört projekt än så länge! :)

A a_c skrev:
Wow, vilken tråd! Har nog lagt en timme på att läsa igenom, riktigt kul att följa renoveringen! Grattis till väl utfört projekt än så länge! :)
Tackar. Lite långdraget kanske men vi börjar få ordning på huset nu. Men det känns att man blir äldre, orkar inte med lika mycket som när jag började :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.