Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staketet börjar komma upp. Går i lite snigelfart men snart vågar man släppa ut grabben på altanen :)

• Delvis installerat vitt staket på en mörkgrå altan med utsikt över en trädgård och ett hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett modernt hus med en altan under konstruktion där delar av ett vitt staket redan är monterat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Supersnyggt!

S
Ska du inte längdkapa dem innan du sätter upp dem?

S sinuslinus skrev:
Ska du inte längdkapa dem innan du sätter upp dem?
Nix. Kapar den längs med fasaden när allt är uppe

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nix. Kapar den längs med fasaden när allt är uppe
Låter som dubbeljobb...

Tycker oftast det blir bättre att kapa efteråt, man får det rakare då tycker jag

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
S
Men i det här fallet så riktar han ju in överkanterna. Då blir ju underkanterna raka också om man kapar dem lika.

nino nino skrev:
Tycker oftast det blir bättre att kapa efteråt, man får det rakare då tycker jag
Med sänksåg får man planket rakare på hela längden mot att kapa dem en och en. Så har jag gjort med fasaden med, jag tycker det blir bra

• Gilla
nino
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Men i det här fallet så riktar han ju in överkanterna. Då blir ju underkanterna raka också om man kapar dem lika.
Kan tillägga att jag inte alltid är supereffektiv. Jag går och handpetar gipsskruv istället för att låna en automat. Det ligger lite charm i att göra det på sitt eget sätt och på det sätt man tror blir bäst, även om det kanske inte alltid är snabbaste sättet

• Gilla
HElgEe och 2 till
  • Laddar…
Att handpeta gipsskruv är ju lite meditativt :). Det gör jag med.

Så är jag med. Jag kan ta handsåg istället för kap och ger. Bara för att det är lite härligt att använde handverktyg.
//Mathias

Åsa Lund
Automat är precis som i bilen effektivt men ack så tråkigt och opersonligt

Bara en fundering om det där med att handpeta gipsskruv. Innebär det att använda skruvmejsel eller skruvdragare?

För min del är det skruvdragare som gäller. Att skruva gips med skruvmejsel har jag inte gjort sedan början på 80-talet :)

S
-RB- -RB- skrev:
För min del är det skruvdragare som gäller. Att skruva gips med skruvmejsel har jag inte gjort sedan början på 80-talet :)
Spikade man inte gipset på 80-talet? :thinking:;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.