Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kommer bli kanon och som vanligt väldokumenterat.
//Mathias

E
Är det nödvändigt att tejpa skarvar i utegipsen, eller var det bara några dåliga skarvar?

E erkka skrev:
Är det nödvändigt att tejpa skarvar i utegipsen, eller var det bara några dåliga skarvar?
Jag vet inte hur nödvändigt det är på alla ställen, men för att spara på gipsen så har jag kört bitar som blivit över och därför inte skarvat över reglar. Tejpen har varit gratis så jag kör på ;)

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
E
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag vet inte hur nödvändigt det är på alla ställen, men för att spara på gipsen så har jag kört bitar som blivit över och därför inte skarvat över reglar. Tejpen har varit gratis så jag kör på ;)
OK! Då förstår jag! :) (y)

Idag har jag fått upp lite utegips trots värmen. Imorgon blir det sommarstugan med grabben för det är för varmt att hålla på varje dag :cool:.

[bild] [bild] [bild]

Har även limmat byggplasten runt stålbalken

[bild]

Och grundat råsponten så långt jag orkade i värmen

[bild]
Ser att du grundar råsponten vid utsprånget.
Är tanken att du ska måla detta annars brukar man väl täcka råsponten med längstgående brädor?

Det har jag aldrig sett? På takfoten gör man så men har aldrig sett det på gaveln?

Det har jag aldrig sett? På takfoten gör man så men har aldrig sett det på gaveln?
Jag har nog inte sett någon som inte klätt in gavelutsprånget :crysmile::crysmile:
Finns nog inget rätt eller fel i detta men det blir ju snyggt oavsett hur man än gör:D

P Pappa1986 skrev:
Jag har nog inte sett någon som inte klätt in gavelutsprånget :crysmile::crysmile:
Finns nog inget rätt eller fel i detta men det blir ju snyggt oavsett hur man än gör:D
Dom flesta hus jag begrundat här ikring har målad råspont.(y)
Klär in kan jag tänka mig görs när det inte ligger råspont som underlagstak utan det har byggts med gles/duk :)

Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Jag klädde in min råspont med ett lager råspont.. :crysmile: men det var bara för att jag ville fälla in belysning.

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Det enkla svaret är att huset inte har det på sina gavlar :). Jag får göra någon lösning på takets utsprång då lite råspont har ruttnat. :ok:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Utegips klar!
Lite läkt med :sweat:.
Det är så fruktansvärt varmt på dagarna nu så msn vet knappt vart man ska ta vägen. Jag har absolut 0 skugga då min tomt ligger 2 m över grannarnas :sweat:.

Jobbat från 10-20 idag :sleep::sweat::worried:

Installation av utegips på husfasad med synliga träreglar och stegar under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående byggprojekt med nyinstallerade utegipsskivor på en uteplats i soligt väder, inklusive verktyg och byggmaterial.
Skapa konto
Hus under renovering med ställningar och nytt tak, virkesrester i förgrunden.
Skapa konto
Hus under renovering med nymonterad utegips och byggnadsställning, klarblå himmel i bakgrunden.
Skapa konto
Hus under renovering med nytt utegips, ställningar runtom och byggmaterial på marken.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 6 till
  • Laddar…
Värmen är jobbig som attan, jag får inte ut många timmar per dag. Hade tänkt ha en riktig byggsommar med extra semester, men orkar inte gör många knop innan man får skugga....

Kämpa på!

Kan skicka några bilder på min ”inklädda” gavel i ett pm om du vill se hur det kan se ut? Vill inte förstöra din kanontråd!

Ta det lugnt i värmen, den är inte hälsosam för människan.. det har varit grymt varmt väldigt länge! Påverkar kroppen mer än man tror.. man får ta allt lite pö om pö.. även om man vill ”få saker gjorda”..

Här vankas det ännumer värme idag.. (o fler dagar), samma hos er antar jag..

..men det blir tjusigt som vanligt, däruppe på höjden :)

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Blir kanon snyggt! :ok:
Och bra jobbat i värmen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.