915 771 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Haha ja visst är det så - yrkesskada från datahallar gör ju att man helt klart går i spinn när folk sätter kabelstegar hemmakrilleman_215 skrev:
Tack för de fina orden. Problemet med att leta hantverkare via rekommendationer är att jag är relativt ung, med lite yngre kompisar. Så nästan ingen av kompisarna har hus. Mina föräldrar har knappt renoverat något på 25år (mer än det jag gjort åt dem) så jag hade ingen att få tips av. Nu har jag börjat jobba hemma så nu breddar sig kontaktnätet. Jag fick fiber 8 veckor tidigare av en slump när jag träffade den ansvariga på Stadsnätet på ett jobb jag var på. Efter att badrummet är färdigt behöver jag nog inte hjälp av några hantverkare. I närmaste kretsen är det 4 snickare och en konstruktör så inom bygg ska jag nog klara migMikael.S skrev:Hej.
Jäklar vilket jobb du/ni gjort. Har skummat igenom tråden och det är kul läsning. Tråkigt med de firmor ni tagit in, att det funkat så dåligt. Det enda som jag har fokuserat på när jag letade firmor var rekommendationer.
Den snickare som jag har anlitat (som bytte fönster hos oss i december och reste takstolarna i mitt projekt) har jag ringt till för att höra vem/vilka som han har jobbat med när det gäller putsning och målning och elektrikern har jag fått tag på via en kollega. Den enda chansningen jag gjort var en plåtslagare men jag tror att en liten firma är bättre än en stor, förutsatt att man kan få in en bokning för dom är ofta uppknutna i flera projekt. Och för mig så gick det bra.
Och jag har också haft en sådan stubbe som du hade men i ett av hörnen på mitt gamla tegelstall, men då var det svärfar som såg den som sin "vita val" och var på den varje gång han kom på besök. Till slut så lyckades vi, med spade - yxa - tigersåg - slägga och diverse andra sågar att få bort eländet.
Så, fortsatt lycka till. Skall bli kul att följa tråden.
/Mikael S
Jag har några stubbar som ska bort, blir dock stubbfräsning, min granne betalade 200 kr / stubbe för att få detta gjort, tog väl ca 15 minuter! :wow:Mikael.S skrev:Hej.
Och jag har också haft en sådan stubbe som du hade men i ett av hörnen på mitt gamla tegelstall, men då var det svärfar som såg den som sin "vita val" och var på den varje gång han kom på besök. Till slut så lyckades vi, med spade - yxa - tigersåg - slägga och diverse andra sågar att få bort eländet.
/Mikael S
Nu när hela huset är så fint skulle jag be en plåtslagare göra ett plåtskydd i mörkgrått och sätta över fiberröret.Ramnemark skrev:
Inget kul väder idag men lite fick jag gjort. Hittade ännu fler getingbon
Och där taket från garaget går ihop med huset verkar plåten läcka. Råsponten börjar bli murken
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och där taket från garaget går ihop med huset verkar plåten läcka. Råsponten börjar bli murken
Logga in
Skapa konto
Inte så mycket att se men det går framåt 
Och en riktigt sorterad skräphög
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och en riktigt sorterad skräphög
Logga in
Skapa konto
Riktigt snyggt! Vad för märke/modell är det på spegelskåpet?Ramnemark skrev:
Scanbad Rumba heter hela setet. Färgen på skåpen är "Pine Grey". Det tillverkas av Dansani och verkar vara riktigt bra kvalité/bra lösningar. Det enda jag fick bygga om är att spegelskåpet tänds av en rörelsedetektor över vasken. Den har jag tagit bort så man tänder med strömbrytaren.
Det finns på Bauhaus om man vill klämma/känna på det
Det finns på Bauhaus om man vill klämma/känna på det
Jag förstår inte varför de har isolerat utanför asfaboarden? Hade de behållt det som luftspalt hade väggen varit byggd enligt dagens standard.
Den yttersta skivan med isolering har möglat en hel del. Nu gör vi rätt
Har även pratat med en Plåtis som ska göra om en huv på taket. Av någon anledning så har de dragit ut avluften för avloppet igenom locket på huven. Då rinner regnet ner längst med röret och lägger sig i taket över det nya badrummet. Inte så kul när det är nyrenoverat. Han skulle komma i veckan och fixa det
Den yttersta skivan med isolering har möglat en hel del. Nu gör vi rätt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även pratat med en Plåtis som ska göra om en huv på taket. Av någon anledning så har de dragit ut avluften för avloppet igenom locket på huven. Då rinner regnet ner längst med röret och lägger sig i taket över det nya badrummet. Inte så kul när det är nyrenoverat. Han skulle komma i veckan och fixa det
Logga in
Skapa konto