915 771 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Idag har jag grävt in fibern. Vädret var helt okej så det var lika bra att passa på 
Ligger i pansarrör bakom panelen för att skydda mot spik när jag byter panel
Ligger just nu på vinden och väntar, den var 4m för kort då den får skarvas innan de blåser i fiber :/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ligger i pansarrör bakom panelen för att skydda mot spik när jag byter panel
Logga in
Skapa konto
Ligger just nu på vinden och väntar, den var 4m för kort då den får skarvas innan de blåser i fiber :/
Logga in
Skapa konto
Kopplat in spegelskåpet och hängt på speglarna. Snart är det mesta monterat. Hoppas att det löser sig med rörläggaren så badrummet blir klart istället för att leta efter en ny firma. Nästa vecka börjar jag med fasaden tror jag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Duschhörna:
Nu är handfatet fastlimmat på kommoden, blev riktigt bra 👍
Och duschhörnan monterad.
Lite knepigt men det blev ganska bra
Förhoppningsvis tätt :|
I vintras gick bastuaggregatet sönder. Det tänkte jag lösa till hösten, men när jag satt och åt frukost på Elektroskandia såg jag att de hade kampanj på ett liknande aggregat. 1095kr+moms känns som hittat. Byter dessutom från ett 4,5kw till ett 6kw 👍
Helo Cup 60 heter det
Nu är handfatet fastlimmat på kommoden, blev riktigt bra 👍
Logga in
Skapa konto
Och duschhörnan monterad.
Lite knepigt men det blev ganska bra
Förhoppningsvis tätt :|
Logga in
Skapa konto
I vintras gick bastuaggregatet sönder. Det tänkte jag lösa till hösten, men när jag satt och åt frukost på Elektroskandia såg jag att de hade kampanj på ett liknande aggregat. 1095kr+moms känns som hittat. Byter dessutom från ett 4,5kw till ett 6kw 👍
Helo Cup 60 heter det
Logga in
Skapa konto
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Ja men det är ju för att du har en inblick hur det eventuellt kan se ut installationsmässigt.Marcussjogren skrev:
Ny standard? :wow:
Jag har massor med rörmokeri som jag önskar "alla" hade utfört. Jag har gått bet hittills!
Det är väll snarare lättare att felsöka när man fysiskt kan följa kablarna. Istället för någon slang med 180 graders böj som aldrig går att dra om. Hade jag satt kabelmärkning med hade det ju varit rena drömhuset för kommande elektriker
. Jag inser själv att mycket är overkill vad gäller elen, men vad är det dem säger? - Kan man så ska man 
Visst är det så! :wow:Ramnemark skrev:Det är väll snarare lättare att felsöka när man fysiskt kan följa kablarna. Istället för någon slang med 180 graders böj som aldrig går att dra om. Hade jag satt kabelmärkning med hade det ju varit rena drömhuset för kommande elektriker. Jag inser själv att mycket är overkill vad gäller elen, men vad är det dem säger? - Kan man så ska man
![]()
Hej.
Jäklar vilket jobb du/ni gjort. Har skummat igenom tråden och det är kul läsning. Tråkigt med de firmor ni tagit in, att det funkat så dåligt. Det enda som jag har fokuserat på när jag letade firmor var rekommendationer.
Den snickare som jag har anlitat (som bytte fönster hos oss i december och reste takstolarna i mitt projekt) har jag ringt till för att höra vem/vilka som han har jobbat med när det gäller putsning och målning och elektrikern har jag fått tag på via en kollega. Den enda chansningen jag gjort var en plåtslagare men jag tror att en liten firma är bättre än en stor, förutsatt att man kan få in en bokning för dom är ofta uppknutna i flera projekt. Och för mig så gick det bra.
Och jag har också haft en sådan stubbe som du hade men i ett av hörnen på mitt gamla tegelstall, men då var det svärfar som såg den som sin "vita val" och var på den varje gång han kom på besök. Till slut så lyckades vi, med spade - yxa - tigersåg - slägga och diverse andra sågar att få bort eländet.
Så, fortsatt lycka till. Skall bli kul att följa tråden.
/Mikael S
Jäklar vilket jobb du/ni gjort. Har skummat igenom tråden och det är kul läsning. Tråkigt med de firmor ni tagit in, att det funkat så dåligt. Det enda som jag har fokuserat på när jag letade firmor var rekommendationer.
Den snickare som jag har anlitat (som bytte fönster hos oss i december och reste takstolarna i mitt projekt) har jag ringt till för att höra vem/vilka som han har jobbat med när det gäller putsning och målning och elektrikern har jag fått tag på via en kollega. Den enda chansningen jag gjort var en plåtslagare men jag tror att en liten firma är bättre än en stor, förutsatt att man kan få in en bokning för dom är ofta uppknutna i flera projekt. Och för mig så gick det bra.
Och jag har också haft en sådan stubbe som du hade men i ett av hörnen på mitt gamla tegelstall, men då var det svärfar som såg den som sin "vita val" och var på den varje gång han kom på besök. Till slut så lyckades vi, med spade - yxa - tigersåg - slägga och diverse andra sågar att få bort eländet.
Så, fortsatt lycka till. Skall bli kul att följa tråden.
/Mikael S