E_interiör
Hej!
Ska lägga golv i huset vi köpt.
1 plan på 117 kvm.
Ligger en blandning av plastmatta och klickgolv idag. Vi ska anlita en golvfirma för jobbet så det kan vara så att all plastmatta och lim måste bort först mm.
Huset har krypgrund.

Jag vill ha samma golv i vardagsrum, kök och dom 3 sovrummen. Hallen tänkte jag Tarkett vinylmatta typ klinkermönster, då man har hund och ungar.

Tänker parkett och kolla mycket på Kährs. Har Kährs Verona 2 stav hemma där vi bor idag och gillar den.
Men skall man välja ek- matt olja eller kanske gå på mer vit-creme parkett?
Vad är trenden? , har jag missat någon superfint golv?
Kom gärna med tips och råd!

• Webbsida visar trägolv från Kährs, olika stilar och priser per kvadratmeter, kampanjmarkeringar, inredningsmiljöer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
E_interiör E_interiör skrev:
Hej!
Ska lägga golv i huset vi köpt.
1 plan på 117 kvm.
Ligger en blandning av plastmatta och klickgolv idag. Vi ska anlita en golvfirma för jobbet så det kan vara så att all plastmatta och lim måste bort först mm.
Huset har krypgrund.

Jag vill ha samma golv i vardagsrum, kök och dom 3 sovrummen. Hallen tänkte jag Tarkett vinylmatta typ klinkermönster, då man har hund och ungar.

Tänker parkett och kolla mycket på Kährs. Har Kährs Verona 2 stav hemma där vi bor idag och gillar den.
Men skall man välja ek- matt olja eller kanske gå på mer vit-creme parkett?
Vad är trenden? , har jag missat någon superfint golv?
Kom gärna med tips och råd!
Du köper det du tycker är fint och som ekonomin gillar.

• Gilla
E_interiör
  • Laddar…
Om jag skulle välja en vinylmatta till hall så hade jag inte valt en klinkernönstrad utan nån som ser ut som en vinylmatta. Är lite allergisk mot material som skall se ut som något det inte är. Detsamma tycker jag om klinker som ser ut som trä eller laminat som skall se ut som sten.

Helt subjektiv åsikt som jag har och som du skall strunta helt i och välja det golv DU gillar

• Gilla
enitaget och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Hundar (och barn) är ofta mycket bra på att förstöra parkettgolv så hundägare väljer nog oftare något annat t.ex. laminat.

E_interiör
BirgitS BirgitS skrev:
Hundar (och barn) är ofta mycket bra på att förstöra parkettgolv så hundägare väljer nog oftare något annat t.ex. laminat.
Tänkte att parkett är ändå bra om man köper ett som man kan slipa några ggr.

E_interiör
V Villa1949 skrev:
Om jag skulle välja en vinylmatta till hall så hade jag inte valt en klinkernönstrad utan nån som ser ut som en vinylmatta. Är lite allergisk mot material som skall se ut som något det inte är. Detsamma tycker jag om klinker som ser ut som trä eller laminat som skall se ut som sten.

Helt subjektiv åsikt som jag har och som du skall strunta helt i och välja det golv DU gillar

Förstår vad du menar. ska kolla på lite olika.

BirgitS
Det beror ju på hur mycket repor och andra skador man står ut med innan man slipar. Det blir dyrt om man vill slipa med bara några års mellanrum.

När det gäller barn så bodde det en småbarnsfamilj här i 3 år innan vi flyttade hit och det finns skador i parketten i köket som är mycket djupare än det går att slipa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.