Hej! En sak som jag har erfarenhet är grovingång i anslutning till tvättstuga. Det är något jag har ångrat lite faktiskt. Ibland är det ju så att det blir rörigt i en tvättstuga, med tvätt som "väntar" på maskinen eller strykning osv. Vi bor på landet och det kommer in väldigt mycket grus mm in i grovingången, och det är ganska otacksamt att städa där, det håller sig inte så prydligt om man säger så; ungarnas alla skor, hundkoppel, udda strumpor osv. Eftersom vår grovingång vetter mot garageuppfarten blir det den första dörren man kommer till och då blir det så att alla som kommer hem knackar på den dörren. Det är ingen höjdare, dels hörs det dåligt in (inte minst om tvättmaskinen är på), dels är det ofta lite stökigt i utrymmet och det känns trist att folk ska behöva mötas av detta det första de gör. Jag hade hellre velat haft tvättstugan lite mer för mig själv, dels för att slippa allt skräp som dras in, dels för att kunna sortera smutstvätten på golvet utan att vara nervös för att någon ska komma och hälsa på....