13 779 läst ·
8 svar
14k läst
8 svar
Vill ha svarta bänkskivor i ek.....
....what to do? Hittar bara svarta ekskivor hos Ballingslöv, som kostar en förmögenhet. Är nu inne på att köpa obehandlade ekskivor och pigmentera själv, men frågan är då hur svartpigmenterad olja blir på ek, blir det svart?
Ek är tåligt och blir snyggt när det är genomsvart, men går resultatet att uppnå om det inte är gjort på fabrik, är alltså frågan. :S
Ek är tåligt och blir snyggt när det är genomsvart, men går resultatet att uppnå om det inte är gjort på fabrik, är alltså frågan. :S
Jag tror mer på att först betsa skivorna och sedan gå på med en hårdvaxolja eller en lack. Herdins har riktigt svarta betser du kan testa. Använd Äkta Bets om du vill hårdvaxolja skivan eller Lackbets om du vill lacka den:
http://www.herdins.se/bets/vara-betser__81
Är man bara noggrann så bör resultatet bli likt skivorna från Ballingslöv.
http://www.herdins.se/bets/vara-betser__81
Redigerat:
Fick samma svar på färgaffären, äkta bets och hårdvaxolja verkar vara optimalt. tack!Helioz skrev:Jag tror mer på att först betsa skivorna och sedan gå på med en hårdvaxolja eller en lack. Herdins har riktigt svarta betser du kan testa. Använd Äkta Bets om du vill hårdvaxolja skivan eller Lackbets om du vill lacka den:
[länk]
Inget som vet var man kan hitta bänkskivor i laminat som ser ut som svart ek?
Strålande, verkar som att lut också är ett alternativ, tack! Det viktiga är att jag vill att den ska vara svart, inte se laserad ut mer än att man kan ana ekstrukturen under. Men visst vore det allra skönast att få den behandlad från början, synd att prislappen är så stor.lavin skrev:
Det blir helt svart, inget problem. Behandlingen var också väldigt enkel så dra dig inte för att göra det. Pensla med luten som är som vatten, pensla in heavy duty oljan för att fixera det svarta och sen pensla på hårdvaxoljan. Låt vänta i två veckor innan du ställer något på den och klart!
Klicka här för att svara