2 096 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Vill ha fler acctankar
Hej.
Har idag en baxi multiheat som körs mot en 500l tank med 120l beredare.
Men nu i efterhand vill jag kompleterra med 1 eller 2 tankar till. Gärna en med sol-slinga
Eftersom takhöjden i källaren bara är 185cm där jag ska ha de andra tankarna så undrar jag vilka tankar som finns? man måste ju ha utrymme till rörkopplingrna också.
Just nu ser det ut såhär:

De nya tankarna är det tänkt att de ska stå i rummet bakom den bef.... är detta något problem??
Har idag en baxi multiheat som körs mot en 500l tank med 120l beredare.
Men nu i efterhand vill jag kompleterra med 1 eller 2 tankar till. Gärna en med sol-slinga
Eftersom takhöjden i källaren bara är 185cm där jag ska ha de andra tankarna så undrar jag vilka tankar som finns? man måste ju ha utrymme till rörkopplingrna också.
Just nu ser det ut såhär:

De nya tankarna är det tänkt att de ska stå i rummet bakom den bef.... är detta något problem??
Är inte detta samma tank som du har nu?
http://www.rinkabyror.se/rn.shop.as...Xe@rnMCse11983444798446209/3/ag494/1/8/1/True
En sån till borde ju passa
http://www.rinkabyror.se/rn.shop.as...Xe@rnMCse11983444798446209/3/ag494/1/8/1/True
En sån till borde ju passa
Alla tillverkare kan specialtillverka tankar, "ditt" problem uppkommer då och då, enklaste lösning för tillverkarna är att kapa ner en/två 750L så är problemet löst.
No problemas.
mvh rogge
Mycket rör är det... som tur är kommer man in och kan fylla på pellets....Bananen skrev:
Får höra med värmebaronen, de ska ju på bygg & vvs mässan i helgen...
Rogge, du som är rörläggare (förmodar jag), har du någon uppfattning om parallell- kontra seriekoppling av ackumulatortankar?
Det vi använder idag är parallellkoppling eftersom du har varmvattenberedning i acken, seriekoppling fungerar väl likvärdigt om det är rätt kopplat och används när du inte har vvb i acken.
Viktigt: reglersystem till radiatorsystemet, mycket isolering till ackar, tillräckligt med ackvolym cirka 12L/m²
mvh rogge
Viktigt: reglersystem till radiatorsystemet, mycket isolering till ackar, tillräckligt med ackvolym cirka 12L/m²
mvh rogge
Varför menar du att parallell är bättre om man har varmvattnet i tanken?
Klicka här för att svara