Hej!
Ska sannolikt lägga nya plattor hösten. Blir för dyrt i detta läget att byta muren också då vi har ett badrum som ska renoveras dessutom.
Tänker att det borde väl gå att spackla muren på något sätt och sen bara rolla den med akrylatfärg. Någon annan som gjort något liknande? Tycker muren i övrigt är ganska tråkig i vitt. Någon som har något roligt färgtips? Målar eventuellt om både putsfasad och mur när man ändå är igång. Jag har jag gult tegel och svart panel på huset. Slänger upp lite bilder så hoppas jag tips och tricks flödar in!
God jul och gott nytt år
Ska sannolikt lägga nya plattor hösten. Blir för dyrt i detta läget att byta muren också då vi har ett badrum som ska renoveras dessutom.
Tänker att det borde väl gå att spackla muren på något sätt och sen bara rolla den med akrylatfärg. Någon annan som gjort något liknande? Tycker muren i övrigt är ganska tråkig i vitt. Någon som har något roligt färgtips? Målar eventuellt om både putsfasad och mur när man ändå är igång. Jag har jag gult tegel och svart panel på huset. Slänger upp lite bilder så hoppas jag tips och tricks flödar in!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
God jul och gott nytt år
"Nedervåningen" är ju utgrävd sutterräng och ska ju behållas på det visst. Uteplatsen ska få nya plattor. Balkongen/altanen ska få nytt utseende i framtiden men det huvudbryet får jag ta då.R Rolle85 skrev:
måla inte med akrylatfärg, det har grannen gjort, ser ut som ett lapptäcke. Du behöver silikatfärg som inte är kapillärtät. Problemet är vad man kan ha målat med innan för om det sitter dåligt o löst tar det inte lång tid innan den nya färgen också lossnar eftersom den fäster på gamla färgen.
Det var silikatfärg jag menadeR Rolle85 skrev:
Klicka här för att svara