vill byta min gamla strömbrytare .har köpt nya med lampa .liten fråga som ni ser på videon en kabel uppe och 2 stucken nere

Lite bilder på den gamla hade underlättat.

i morron kanske ska lägga en bild på den gamla men ungefär om man tittar strömbrytaren
som elektriker vet man hur man kopplar

B barsom östen skrev:
i morron kanske ska lägga en bild på den gamla men ungefär om man tittar strömbrytaren
som elektriker vet man hur man kopplar
En elektriker kan inte magiskt veta hur dina förutsättningar ser ut, en elektriker hade kollat hur det ser ut nu och vid osäkerhet mätt hur det är kopplat.

B barsom östen skrev:
vill byta min gamla strömbrytare .har köpt nya med lampa .liten fråga som ni ser på videon en kabel uppe och 2 stucken nere
Följde det inte med någon instruktion?

Fabrikat på den nya strömbrytaren? Ser inte ut att vara någon typ som "normalt" finns att köpa i sverige. Jag har i alla fall inte sett något liknande, men har heller inte sett allt som finns.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Verkar vara något som säljs på Amazon, Temu osv

Är den CE-märkt ? Får den användas i Sverige?

Ser ut som något för den engelska marknaden. "One gang two way switch", en modell "6"/trappomkopplare.

"COM" bör vara den översta terminal. L1 och L2 de två nedre. Anslut fas till COM, tändtråd till L1 eller L2.

Purre
Varför en film? En bild hade varit så mycket enklare att se hur det ska kopplas och om det är något som ens ska monteras ur elsäkerhetssynpunkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.