2 063 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vill byta golv!!!!
Vi har ett hus från 20-talet som vi har renoverat lite. Furugolven vi har är jättefina, men oisolerade. + att de knirrar och knarrar.
Fint som sagt, men kallt på vintern. Nu vill min sambo att vi ska flytta vårat kök där vi idag har matrummet. Då måste jag ändå riva upp golvet för att dra vatten och avlopp. Då ska jag ju självfallet passa på att isolera.
Min fråga är hur jag ska gå tillväga. Huset står på torpargrund och jag har inte en anning om hur det ser ut under golvet.
Någon som har lite tips till det perfekta resultatet?
Mvh Johan
Fint som sagt, men kallt på vintern. Nu vill min sambo att vi ska flytta vårat kök där vi idag har matrummet. Då måste jag ändå riva upp golvet för att dra vatten och avlopp. Då ska jag ju självfallet passa på att isolera.
Min fråga är hur jag ska gå tillväga. Huset står på torpargrund och jag har inte en anning om hur det ser ut under golvet.
Någon som har lite tips till det perfekta resultatet?
Mvh Johan
Enklast är att byta till en sambo som är nöjd som det är... =)
Skämt åsido...
...börja med att ta dig ner i krypgrunden och se om det går att isolera underifrån, om nu trägolven är något ni vill spara.
Vad gäller rördragning så kan man ju dra dessa i krypgrunden med lämplig isolering, vilket innebär att större ingrepp i bjälklaget inte är nödvändiga.
Det perfekta resultatet är det som ni, och inga andra, är nöjda med.
Skämt åsido...
...börja med att ta dig ner i krypgrunden och se om det går att isolera underifrån, om nu trägolven är något ni vill spara.
Vad gäller rördragning så kan man ju dra dessa i krypgrunden med lämplig isolering, vilket innebär att större ingrepp i bjälklaget inte är nödvändiga.
Det perfekta resultatet är det som ni, och inga andra, är nöjda med.
Finns det såna som är nöjda som det är??????????????????????????????? =)
Golvet ska inte sparas.
Ska jag passa på att lägga någon plast på marken under huset?
När jag ska isolera, vad ska jag använda för slags isolering?
Golvet ska inte sparas.
Ska jag passa på att lägga någon plast på marken under huset?
När jag ska isolera, vad ska jag använda för slags isolering?
Klicka här för att svara