Jag har ett svagt minne att locken på lockläktpanel inte heller räknas in i ByA. Om någon har klart besked skulle det vara roligt att få veta om jag minns rätt.
Sen har ju KOW en poäng, förståss ...
Gammal tråd men hamnade här när jag googlade på saken.
Någon som vet om man ska räkna med locken eller ej som yttermått?
Troligtvis är det ingen som som någonsin kommer bry sig, men tänker att om man nu har 10cm felmarginal så är det bättre att ha så mycket vingelmån som möjligt. (Dvs gör man rätt med detta har man ~2,5cm extra vingelmån, om det nu mot förmodan kommer nån viktigpetter från kommun och mäter).