Kattvovven skrev:
Personligen har jag dålig erfarenhet av deras dragare och tigersåg (gick sönder hela tiden).
Knepigt, har nästan bara milwaukee, 15 olika maskiner , enda gången jag haft sönder något var när ena dragaren åkte 7m ner i betongen vid takstolsmontage och då var det bara höljet som sprack och byttes för en femhundring.
Det enda jag stör mig på av alla maskiner är dammutsuget på kap/gersågen.

Har klämt och känt på andra märken men inget annat känns lika klockrent på samma sätt.
Dock är det ju väldigt subjektivt, prova, kläm och känn dig fram själv till det som passar

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Tusen tack för alla bra svar! Det blir roligt det här :)

erikn81 skrev:
Tusen tack för alla bra svar! Det blir roligt det här :)
Behöver du fler märken att välja mellan så kan du ju titta på metabo också. De ska hålla samma klass som som andra. ;-)

Skulle säga att det bara är frågan om en smaksak vilka man trivs bäst med.
Jag har landat på makita för 18v och bosch på 10,8. Men det har mest varit en slump att det blivit just dom. Och har man en gång börjat med ett system ska det rätt mycket till innan man byter, något jag alltså inte sätt någon anledning till.

• Gilla
erikn81
  • Laddar…
Hitills har jag skaffat borr-/slagskruvdragare, http://www.makita.se/tool/15193/DLX2014.html som de hade ok pris på hos lokala bygghandlaren (Makita kändes bäst i handen). Slagskruvdragare verkar vara fantastiska verktyg, otroligt lätt att dra med. Jag börjar omvärdera tanken på endast batterimaskiner, det får nog bli nätdrivna sågar. Tack igen för alla råd, det uppskattas!

Samma paket som jag har, mina heter dock BTD och BDF...
Vi har ju avhandlat Makita´s något egendomliga terminologi innan...men just slagdragaren är fantastisk trevlig att jobba med.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.