phl skrev:
Mjae? Eftersom du fortfarande bara köper skitfogsprutor så vete sjutton. Kanske ska deportera dig till Blekinge? :)
q(;^;)p

En Husqvarna elektrisk motorsåg införskaffades när jag på började renoveringen av mitt hus. Efter ett ihärdigt slipande av kedjan insåg jag att tigersågen från
Rusta gjorde jobbet mycket effektivare. Elmotorsågen funkar säkert bra mycket bättre till vedkapning än rivning men då jag har en bensin såg så är numera elsågen avställd för gott skulle jag tro.

henrik79 skrev:
En TS55a är mitt sämsta köp. Skulle även ha köpt en CS50 på samma gång, då hade jag varit nöjd... Men mitt riktigt sämsta köp är nog ett par snabbtvingar 600mm "Tool XXXXXX" (kommer inte ihåg namnet) på ÖB, de spänner sämre än om jag håller ihop delarna med fingrarna samtidigt som jag bygger vidare.
Skit är det vad det är att köpa skräp. Över vår tröskel rullar det bara över kvalitetsverktyg numera.
Sjukt.. jag har exakt samma upplevelse. Det började med TS55an... sitter nu och väntar på att två engelska festools ska ta sig hem...

De sämsta är B&D skruvdragare och B&D sticksåg..

Idag har jag fått ett nytt hatobjekt...

Bosch GWI :@

Fick med den på Seltmanns Monsterpaket och har använt den till lite montagejobb so far o då har den väl gjort jobbet trots sin gummibandsstyrning.

Idag så hade jag räknat med att den skulle hjälpa mig att skruva i dom sista "staketspjälorna" 21x45 mot vanliga tryckta 95 stolpar med vanlig 55mm trallskruv.

För det första är den större än man tror där det är trångt...
för det andra orkar f....skapet inte att dra in skruven.

Det vart att ligga och dra med det lilla spärrskaftet... hur kul är det med torx o 55 skruv som sitter trångt till o ligga o dra max 1/8 varv åt gången....q(;^;)p

Nimajneb skrev:
Idag har jag fått ett nytt hatobjekt...

Bosch GWI :@

Fick med den på Seltmanns Monsterpaket och har använt den till lite montagejobb so far o då har den väl gjort jobbet trots sin gummibandsstyrning.

Idag så hade jag räknat med att den skulle hjälpa mig att skruva i dom sista "staketspjälorna" 21x45 mot vanliga tryckta 95 stolpar med vanlig 55mm trallskruv.

För det första är den större än man tror där det är trångt...
för det andra orkar f....skapet inte att dra in skruven.

Det vart att ligga och dra med det lilla spärrskaftet... hur kul är det med torx o 55 skruv som sitter trångt till o ligga o dra max 1/8 varv åt gången....q(;^;)p
Va?
Är inte det bara en vinklad 10.8v dragare? Märkligt isåfall att den inte klarar en 55mm skruv.
:O

skalman1 skrev:
Va?
Är inte det bara en vinklad 10.8v dragare? Märkligt isåfall att den inte klarar en 55mm skruv.
:O
Japp

skulle inte förvåna mig om min Ixo fixar detta

Nimajneb skrev:
Japp

skulle inte förvåna mig om min Ixo fixar detta
Ja jag har skruvat 49mm montageskruv med min ixo med vinkeltillsatsen på.....

Förövrigt så lyckade jag nog paja växellådan på min nya Aeg skruvdragare idag. q(;^;)p

Helt hopplöst, allt jag tar i går sönder just nu. :(
Jag får nog förlåta min kära festool skruvdragare, det verkar vara mig det är fel på. :blushing:

Idag blev jag arg på en ÖB skruvdragare. En Best 21.4V tror jag. Ettans växel har gett upp. Tacka vet jag garantin.

För några år sen hade jag en Elu. Den gick sönder precis efter att garantin gått ut. Sen dess köper jag bara skit el verktyg.
Undantaget fogsvansar och hammare och mek verktyg.

En regelsökare av okänt märke.

Det måste nog vara det svåraste som finns att tillverka stakars alla dom som sitter på ut veklingsavdelningen. När ledningen säger att vi skall ta fram en regelsökare som kan leta reglar ,el rör vattenrör.

Mvh Pär H

Då har vi

Regelsökare
Köksplastfoliehållare
Fogsprutor

där uppfinningarna bara finns i fantasin o ännu inte lanserade

Köksplastfoliehållare - finns en skitbra, används i charken på ICA-butiker och kostar en tvåhundring. "Wrapmaster", IIRC. Hittade min på elkedjan här i Umeå och har köpt som present åt bekanta som plastar mycket för jag tycker den är så suverän.

Paul-Staffanstorp
skalman1 skrev:
Ja jag har skruvat 49mm montageskruv med min ixo med vinkeltillsatsen på.....

Förövrigt så lyckade jag nog paja växellådan på min nya Aeg skruvdragare idag. q(;^;)p

Helt hopplöst, allt jag tar i går sönder just nu. :(
Jag får nog förlåta min kära festool skruvdragare, det verkar vara mig det är fel på. :blushing:
Vad ???

AEG som gör såååå bra maskiner... ;) :rolleyes:

importensketsig skrev:
Köksplastfoliehållare - finns en skitbra, används i charken på ICA-butiker och kostar en tvåhundring. "Wrapmaster", IIRC. Hittade min på elkedjan här i Umeå och har köpt som present åt bekanta som plastar mycket för jag tycker den är så suverän.
Kan bara instämma... den är suverän !

Sämsta köpet får nog bli en Häftpistol från Rapid...
Den gula i hårdplast vilken var den enda som fanns att få tag i just vid det tillfället jag behövde en ny...
PLAST... vilket skit !

Det fungerade typ att häfta fast 6kvm armeringsnät i ett badrum sedan var nosen fördärvad och sen dess fungerar den när den själv känner för det...

Ganska dyr var den med minns jag... typ 6-700:- q(;^;)p

Sämsta verktyget är helt klart en vinkelhake från Harald Nyborg som (efter en del svärande pga konstiga resultat) visade sig hålla den exakta vinkeln av 88,5gr.....
Kommentaren från den oförstående tjejen i kassan när jag ville byta den var: Men den är ju nästan 90gr?!

I övrig instämmer jag i att fogsprutor och många lågprisverktyg (dock inte alla) ligger högt på listan....

/Ingenjören

Thomas59
importensketsig skrev:
Instämmer även om foliedispensern kanske inte räknas till verktyg. Köpte min, en rejäl pjäs, på Martin Ohlsson och den är verkligen perfekt. Står alltid framme och används varje dag. Priset var inte högt heller.

Mitt sämsta verkyg var en blå kofot inköpt på Jula för ca 50 kronor.

Jag skulle riva ett badrum och tänkte att hur kan man misslyckas med att tillverka en kofot? Det är ju bara en bit stål som är vass i ena änden och kluven i den andra så här borde man kunna välja budgetmodellen och komma undan med det:)

Totalt värdelös. Spikurdragaren fungerade inte. De två halvorna på skikurdragaren var olika långa och för långt isär.

Den vassa änden var inte vass.

Den var ergonomiskt helt åt he**ete och slutade sina dagar efter blott en halvtimme. Jag skulle riva en garderob och tog i för kung och fosterland och krökte bräckjärnet som en hästsko.

Efter ytterligare en biltur till Jula kom jag hem med en Hultafors som var 10 gånger så dyr och minst 10 gånger så bra. Jag vet inte hur Hultafors har lyckats, men det är nog det mest perfekta handverktyget jag äger. Den är liksom jord för att riva :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.