Vilket varumärke rekommenderar du?

• Antal röster
    100
Q
K Kebbis21 skrev:
Jag är husägare sen ett år tillbaka och har nu börjat dra igång en del renoveringar och projekt som kräver elverktyg/maskiner.
Hittills har jag lånat av min pappa och svärfar men nu är det dags att börja köpa eget.

Men från vilket varumärke? Jag äger ingenting idag så jag börjar från ruta noll.
Jag vill endast ha batteridrivna verktyg, ej med nätanslutning.

Inom en 5 års period ska jag bygga om vår altan, byta golv och renovera vårat staket. Vanligt hemmasnickeri!
Vilken typ av verktyg jag behöver kan vi ta någon annan gång. Jag behöver hjälp att välja varumärke.
För 4 år sedan hade jag sagt Makita. Samma baterier till lätta och smidiga 18v verktyg och 36v (2st 18v batterier används) till verktyg där mer styrka krävs så som blåsare, kap och ger såg, grästrimmer, motorsågar, gräsklippare etc. Dessutom oftast bra priser på nakna verktyg.

Tyvärr håller Makita just nu på med att avveckla det fantastiska 36v (2x18v) systeme till fördel av ett ett nytt 40v system (1x40v batteri). Idag skulle jag vilja lämna Makita pga det, men har för många verktyg från de redan.
Någon 40v maskin, laddare eller batteri är dock inte aktuellla för mig.

• Gilla
Kebbis21
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.