Hej
Är nu på gång att renovera vår tvättstuga och har då tänkt sätta in ett torkskåp. Står just nu i valet av att antingen köra med ett vanligt torkskåp för frånluftsventilation eller att köra på det betydligt dyrare torkskåpet med värmepump. Anledningen till att jag tvekar lite är att jag inte vet om det funkar att koppla på torkskåpet på det befintliga ventilationsröret från tvättstugan. Skall sägas att huset har frånluft genom självdrag och hade tänkt att montera en Fresh IQ frånluftsfläkt på den ventilationen som finns i tvättstugan. Skulle det funka bra att även koppla på torkskåp på detta röret? Torkskåp med värmepump hade ju löst problemet, men kostar nästan 3ggr så mycket 😩
Kan en kondensortank från Electrolux vara ett alternativ? http://www.tretti.se/vitvaror/torktumlare-skap/tillbehor/electrolux-50294700005 Någon som provat detta?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.