Jag tycker det är svårt att sätta någon stiletikett på detta utomordentligt välbyggda hus. Det har lite av varje. Portikomfattningen är närmast nationalromantisk. Bästa plåttäckningen utan jämförelse tycker jag är Rheinzink, men det passar ju inte alls in här. Mitt förslag är brunt glaserat lertegel. Dyrt som attan men håller i evigheter och skulle skänka huset en burgenhet som det längtar efter.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Jag tycker det är svårt att sätta någon stiletikett på detta utomordentligt välbyggda hus. Det har lite av varje. Portikomfattningen är närmast nationalromantisk. Bästa plåttäckningen utan jämförelse tycker jag är Rheinzink, men det passar ju inte alls in här. Mitt förslag är brunt glaserat lertegel. Dyrt som attan men håller i evigheter och skulle skänka huset en burgenhet som det längtar efter.
Det ska bli spännande att se originalritningarna hoppas att det kan ge en lite mer att gå på. Vill verkligen veta mer om huset. Glaserat lertegel ser väldigt trevlig ut, vet inte vad jag känner för brunt tak men det tål att tänkas på. För en som aldrig ägt ett hus tidigare, vilka summor snackar vi om?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.