Hej!

Vi har (igår) varit i kontakt med Eksjöhus samt Lb-hus. Vi har nämligen fått hem deras kataloger och fastnat för ett par hus som vi nu fått pris på. Priserna har vi fått över telefon, vi har också bestämt träff med båda leverantörerna.

I avvaktan på att vi ska dit och besöka dem vill jag jämföra priserna vi fått med er andra som möjligen fått pris.

Det gäller först Lb-hus Tornugglan där vi fått pris som ligger på 1.418.000 detta avser standardutförande, nyckelfärdigt dvs totalentreprenad, inkl. grund och med putsad fasad, utan tomt, alltså bara huset.

Sedan är det Eksjöhus och då gäller det först Lyckan, där har vi fått pris på 1.435.000 kr samt Kvadraten som ligger på 1.743.000, båda alternativen avser Nyckelfärdigt med inredd ovanvåning på Kvadraten, standardutförande och grund och putsad fasad. Inte heller här ingår tomt och tomtkostnader.

Jag har läst lite tidigare inlägg och det verkar skilja sig frpn olika delar i landet, har dock svårt att utläsa vad som ingått i de priser man ser i tidigare inlägg.

Hoppas att ni som svarat innan orkar svara igen.

//Ellinor

Mitt pris på kvadraten är 1 310 000 kr. Då ingick parkett och kakel i hela huset, oinredd övervåning. exklusive in- o utvändig målning (materialet ingår). Inklusive alla byggherrekostnader o bankkostnader, inklusive tomt o anslutningsavgifter.

Priset på Lyckan 1 135 000, exklusive in- o utvändig målning (materialet ingår). Exklusive tomt, vet ej hur det är med byggherrekostnader o bankkostnader, frågade aldrig det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.