Rätt pris för huset är: nypris för huset - tomten skall följa med fritt för det är generalfel att ställa en "lägenhet" så där! Det är så synd om husen när de får sådana tomter. Man lider med dem. Och så skall nån stackars sate "bara" asfaltera - bara gödsla en häck för att stressa upp den till en höjd så man slipper se vart man köpte. (häcken kommer spreta rätt bra om man gör så...) Sen skall nån sate "bara"finplanera tomt.
Det ENDA man inte kan göra med ett hus är att byta läge.
Jag ber om ursäkt för jag skruvar detta men om drömmen är mer än en studsmatta från JULA och en lekstuga från Bauhaus så leave it be.

Äh, jag tycker det verkar toppen, en del av er andra verkar bortskämda, helst ska det väl springa runt påskharar i era trädgårdar också. Lite Anna Anka över det hela. Vi vanliga dödliga får kompromissa. Läget går inte att ändra, men om man är stort sett nöjd, kanske man får vara nöjd med det.

2.9 ut. I Motala - med ett nedlagt förråd utanför dörren - ungarna kan inte springa på gatan eftersom ni kommer få in-trafiken. Ni skrattar åt 2.4 som förslag lite försiktigt.... Hur detta är en diskussion av bortskämdhet förstår jag faktiskt inte - det är ingen rättighet/skyldighet eller ens tvång att bo i hus. Ingen tvingar oss att låna max för att leva drömmen (om än osäker och oftast ägd av banken).
Den tomten är inte värt ett smack. (Kåken är ju dessutom stylad till kräk-nivå.)

Det är jättekul att ni har jobb i stan (sökte jobb i just den där fabriken - Nokia eller Luxor eller vad det hette då) och det är kul att ni trivs - men ni skall inte betala för något som faktiskt är en plätt - det är inte GBG/STHLM/Öresundsregionen som flyttat in.
Lycka till och "nöjd" är inte kul. "Fantastiskt" är roligare!
mvh anders
Lägg 2150 och se det som ren spekulation.

Jucismacker skrev:
Vi har kollat lite på det här huset: [länk]
De vill ha nästan 2,9 miljoner för det.
Tycker ni att det är ett rimligt pris?
Lite högt om man tittar till övrig försäljning i närheten.
Men så har jag ingen koll på området i övrigt så...

Hur som helst:
Snittpris: 1 450 000 kr Billigast: 660 000 kr Dyrast: 1 950 000 kr

Sen var ju inte läget skitroligt måste jag säga. Granne med en jätteindustribyggnad?

Nej, efter lite eftertanke verkar det ju vansinnigt...

Redigerat:
anders71 skrev:
Lägg 2150 och se det som ren spekulation.
Här får man krypa till korset - hade inte HusByggarTomtens info. :blushing:
Om DYRASTE indikerar 2 Mkr så inte en spänn över det. Leta reda på det och jämför.
Lycka till! //anders

Tack för alla svar!
Vi har inte budat på huset då det är sättningar precis i varenda vägg, t.o.m i badrum och där kan det ju ha kommit in fukt.
Så det huset kommer vi inte att köpa, även om vi verkligen gillade själva huset i sig, men det har redan satt sig ca 0,5 cm - 1 cm på tre år, kanske blir det ännu fler cm på några fler år?
För våran del hade det inte spelat någon större roll att det låg en industri över gatan och tomten är väl ungefär designad så som vi vill, inte en enda rabatt (vi båda avskyr det), plan tomt gör det enkelt att klippa gräs o.s.v.
Men som sagt, vi budar INTE!

Nya hus sätter sig mer än äldre.
Trähus mer än betong/cement hus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.