3 078 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilket parkettgolv bör man välja?
Tjenare alla kunniga. Jag och min sambo ska byta golv i vårt vardagsrum då det är fuktskadat sen innan. Så vi tänkte passa på och byta i hallen och kontoret med då det gränsar. Vi har kommit fram till att 1-stavs ek parkett blir snyggast. Men där finns hur många märken som helst att välja på. Vi är ute efter något som håller i minst 10år men helst inte kostar en förmögenhet. Några tips på märken eller andra saker att tänka på hade verkligen uppskattas
( ingen golvvärme finns och där är en plastmatta från 70-talet golvet kommer läggas på)
Barlinek har jag sett ska vara bra. Hittade bara massa trådar som hade flera år på nacken så tänkte kolla om det fanns annat idag med. Tack för tipset!
Plastmatan har varit uppe i diskussion, var för mig den var gjord i rätt matrial så att säga men ska kolla upp det. Tack
Plastmatan har varit uppe i diskussion, var för mig den var gjord i rätt matrial så att säga men ska kolla upp det. Tack
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 895 inlägg
Vi la precis Kährs. inte billigast kanske, men bra. Vi hade lite tur och hittade ett parti av en modell som inte lägre skulle tillverkas så priset var nedsatt med cirka 50%.
Platsmatta hade vi också innan. De lossnade rätt lätt med mattkniv och kofot. Det kan ju vara värt att tänka på att om du lägger på plastmattan och så en golvfoam(?) och parkett så bygger det mer på höjden än om du tar bort mattan. Det kan ju påverka trösklar etc.
Platsmatta hade vi också innan. De lossnade rätt lätt med mattkniv och kofot. Det kan ju vara värt att tänka på att om du lägger på plastmattan och så en golvfoam(?) och parkett så bygger det mer på höjden än om du tar bort mattan. Det kan ju påverka trösklar etc.
Ska kolla in Kährs, det är noga med vilken nyans golvet har med så det kan ju hända att dem har rätt för oss. Höjden är inget problem, jag tänker själv att mattan isolerar ner till grannen bättre och så lägger jag bara lumppappp på?
Klicka här för att svara