9 183 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Vilket medel täta mellan bleck och fönster…?
Besserwisser
· östergötland
· 2 777 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 777 inlägg
Hur ser det ut under fönstret?
Något uppvik?
Hur är det fäst i fönstret?
Något uppvik?
Hur är det fäst i fönstret?
Under fönstret finns ett uppvik och jag tror att det "hakas" i fönstret, d v i karmen under fönstret. Därav att jag egentligen inte tycker det skulle kunna tryckas in vatten mellan blecket och fönstret. Men vatten kan förstås ta alla möjliga vägar. Nerviket i framkant är ganska "kort" och kanske kan det därför vid viss vind komma in under blecket....plåtrickard skrev:
Om jag tittar på bilden så ser det ut som om vinkeln är mindre än 90° vilket bör vara 104°.S sepani skrev:
Om det är mindre än 90° så saknas inte bara avrinning utan det bör även finnas stående vatten (vattenpöl) om det inte rinner bort fel väg.
Vist bör det vara möjligt att foga tills du får tag i en hantverkare men hantverkaren måste skära den fogen vid åtgärd och eventuellt byta hela fönsterblecket.
Det är svårt att se på blid men i änden ser det ut som om droppnäsan ligger ca 2cm utanför tegel fasaden.
Jag skulle säga att lutningen absolut är mindre än 14 (men nog inte minus). Droppnäsan ca 2 cm utanför. Jag tror blecket måste bytas, och för att få till lutningen måste teglet skäras.1 123abc skrev:Om jag tittar på bilden så ser det ut som om vinkeln är mindre än 90° vilket bör vara 104°.
Om det är mindre än 90° så saknas inte bara avrinning utan det bör även finnas stående vatten (vattenpöl) om det inte rinner bort fel väg.
Vist bör det vara möjligt att foga tills du får tag i en hantverkare men hantverkaren måste skära den fogen vid åtgärd och eventuellt byta hela fönsterblecket.
Det är svårt att se på blid men i änden ser det ut som om droppnäsan ligger ca 2cm utanför tegel fasaden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden