Hejsan
Har en skeppshult gjutjärnsstekpanna med trähandtag. Problemet är att träet inte tål värmen från stekpannan och smular sönder närmast pannan, vilket får till följd att när man lyfter den så snurrar pannan runt. Inge bra.
Kan konstatera efter lite googling att min stekpanna inte är den enda med problemet.
Så jag tänkte svarva ett nytt handtag.
Frågan är då vilket material man skall välja. Några träslag som är extra värmetåliga, eller något annat material som kan rekommenderas?