Hej, jag är ny här och jag ska till våren bygga ett grillbord till min weber grill och min ooni pizzaugn, eftersom bordet ska stå ute året om så behöver jag lite hjälp med vattentåligt trämaterial eller hur man ska bygga smartast och vilket material?
Just nu funderar jag på 48x48 till stommen och björk playwood, men är det rätt val eller vad ska jag välja ?
Just nu funderar jag på 48x48 till stommen och björk playwood, men är det rätt val eller vad ska jag välja ?
Det ör formplyfa/plywood vilket jag tolkar som den mörka plywooden i första inlägget. I kärror ligger det oftast slitskyddsplywood som är som formplyfa men ena sidan har ett ingjutet slitskydd som också ger bra grepp, det ör också dyrare än formplyfa.
Det finns också marinplywood om man vill ha plywood.
Jag skulle satsa på en plåt om det ska vara lätt att flytta runt. Om det måste vara trä så vanligt virke eller tryckt sådant men det är större brandrisk. Lägg ribbor med mellanrum och dra på några lager linolja eller linoljefärg så klarar det vätan bättre.
Det finns också marinplywood om man vill ha plywood.
Jag skulle satsa på en plåt om det ska vara lätt att flytta runt. Om det måste vara trä så vanligt virke eller tryckt sådant men det är större brandrisk. Lägg ribbor med mellanrum och dra på några lager linolja eller linoljefärg så klarar det vätan bättre.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden