Vilket material/fraktion finns på bilden.
Behöver komplettera till min parkeringsyta till ett nyköpt hus.

• 20260625_210201.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min gissning är makadam 8/16, men vet du inte från vilken bergtäkt det kommer är det svårt att få tag på nått liknande utseendemässigt.

Ta en näve och visa din grusleverantör om du kan så blir det rätt.

• Gilla
Niklas_x
  • Laddar…
Det ser ut att vara en blandning så välj det du vill ska dominera dvs makadam eller grus. Makadam ligger mer stilla men är otrevligare att gå barfota på.

• Gilla
Wisent
  • Laddar…
Jo blev konfunderad, vissa ser ut att vara en kross produkt medans andra ser lite rundare ut.
Att första ägaren skulle ha blandat på egen hand låter dock lite långsökt.
Säljer någon en blandprodukt i Göteborgsregionen?

Går inte att köpa enbart naturgrus och blanda ut med det befintliga? Mixa det för att få en enhetlig yta så att säga. Borde inte vara jättemånga spadtag.

EDIT:
Kan vara det tidigare ägare gjort då naturgrus är dyrt i förhållande till kross pga. naturskyddsregler.

• Gilla
Mats Johansson7282
  • Laddar…
Dedär är makadam och inte naturgrus.
Mvh grusbilen

L lavaviking skrev:
Dedär är makadam och inte naturgrus.
Mvh grusbilen
Hej och välkommen till Byggahus!

Vad tror du om min gissning makadam 8/16?

• Gilla
Litenskit
  • Laddar…
Håller med om att det ser ut som tvättad Makadam 8/16.

Bart Bart skrev:
Håller med om att det ser ut som tvättad Makadam 8/16.
Verkar väl konstigt om nån skulle valt tvättad makadam till parkeringen, jag tror att nederbörden över tid har sköljt av stenmjölet från stenarna.

Men det ser ut som tvättad Makadam. Sen om skett genom regn eller på krossen vet jag inte. Sen finns det tokar där ute som alltid köper det dyraste, fråga mig hur jag vet 😉

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Men det ser ut som tvättad Makadam. Sen om skett genom regn eller på krossen vet jag inte. Sen finns det tokar där ute som alltid köper det dyraste, fråga mig hur jag vet 😉
Vill man ha nått dyrare än makadam 8/16 rekomenderar jag ärtsingel.

K
Jag tror inte att det är 8/16, väldigt få som är så stora. Gissar på att det är makadam 8.

När vi gjorde vår uppfart propsade de på att vi skulle ha kubiserade stenar alltså stenar som var kontrollerade både på längden och bredden så att de skulle vara "rundare".. kan det vara därför de ser mindre kantiga ut? Kross är det!

K Kallebo skrev:
Gissar på att det är makadam 8.

När vi gjorde vår uppfart propsade de på att vi skulle ha kubiserade stenar alltså stenar som var kontrollerade både på längden och bredden
Intressant, om det vore så borde ju alla stenar vara i samma storlek och ingen betydligt längre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.