5 405 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Vilket "Märkeskök" ger mest för pengarna?
Är i köksbytar tankar och inser att marknaden för olika köksleverantörer är en djungel.
Jag förstår att lågpriskök, IKEA, Kvik och Epoq mfl är prisvärda, men om man är beredd att betala kanske 3 ggr så mycket för att få högre kvalitet och en bättre känsla går det?
Frågan är alltså om det finns några prisvärda premiumkök.
Har en känsla av att de flesta leverantörer i mellanprissegmentet tex Puustelli (som jag har idag) inte ger speciellt mycket mer än lågprisaktörerna. Eller har jag fel?
Vissa aktörer tex Noblessa känns ju helt oseriösa med kraftiga (ständiga?) rabatter och ibland verkar det som om alla, utom några ytterst få extremt exklusiva märken, håller ungefär IKEA-nivå.
Jag förstår att lågpriskök, IKEA, Kvik och Epoq mfl är prisvärda, men om man är beredd att betala kanske 3 ggr så mycket för att få högre kvalitet och en bättre känsla går det?
Frågan är alltså om det finns några prisvärda premiumkök.
Har en känsla av att de flesta leverantörer i mellanprissegmentet tex Puustelli (som jag har idag) inte ger speciellt mycket mer än lågprisaktörerna. Eller har jag fel?
Vissa aktörer tex Noblessa känns ju helt oseriösa med kraftiga (ständiga?) rabatter och ibland verkar det som om alla, utom några ytterst få extremt exklusiva märken, håller ungefär IKEA-nivå.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Den största fördelen med de köken som ligger över t.ex Ikea är ju oftast att du har ett extremt mycket bättre utbud på skåp och tillval vilket gör att man kan få ett betydligt mer funktionelt kök...
Kvalitén mellan HTH, Myresjö, Ballingslöv, Tibro, m.fl är ungefär densamma anser jag.
Kvalitén mellan HTH, Myresjö, Ballingslöv, Tibro, m.fl är ungefär densamma anser jag.
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Instämmer med Paul. Primära anledningen att lägga mer pengar på ett kök, är om de billigare leverantörerna inte har tillräckligt brett sortiment av skåpmodeller för att passa det aktuella köket.
Lägg hellre pengarna på en bra snickare + elektriker, som gör en riktigt snygg installation. Det är nog där du har de sista 10%:en i känslan.
Lägg hellre pengarna på en bra snickare + elektriker, som gör en riktigt snygg installation. Det är nog där du har de sista 10%:en i känslan.
Så gjorde vi! Hellre ett Ikeakök installerat av en proffs än ett dyrt tveksamt hopsatt.mattiasj78 skrev:
Vi hade tex sneda väggar vilket orsakade lite mer jobb för snickaren.
Hade jag satt in det så vete fasen hur det sett ut
Klicka här för att svara