Igår lossnade spegeldörren från sitt gångjärn på vårt IFÖ badrumsskåp. Tänkte rengöra och limma dit det igen. Glas mot metall. Alla sökningar verkar peka på Loctite för ett sånt arbete. Sen insåg jag att det finns hur många loctite som helst beroende på ändamål.

Vilken sorts loctite funkar bäst och varför? Det ska fästa upp en glaslucka på ett skåp som öppnas flera gånger dagligen.

Kan väl inte vara annat än Loctite glaslim då? "Loctite super glue, glass"
Annars kanske närmaste glasmästare fixar det bättre.......Brukar krävas lite vana om man ska få det bra och snyggt.

Och superglue glass vs Loctite 424?

E efred skrev:
Och superglue glass vs Loctite 424?
Bra fråga, Du lär inte få nå bra svar av någon skulle jag tro. Har de en speciell variant för Glas så skulle jag nog använda den. Kan ju handla om viskositet eller vad som helst.
Annars skulle jag prata med glasmästaren. De har alltid haft mycket bra produkter om det tex handlar om speglar till vindrutor i bilar. Man kan försöka själv i det oändliga med konsumentprodukter och det lossnar och har sig men de brukar få till det. Säkert mycket handhavande och rengöring men ändå.....Det kan vara värt det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.