2 246 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vilket kodlås fungerar till Assa Connect 410 MPL
Vi renoverar en gammal kursgård till hotell och jag vill gärna ha kodlås till rummen. Vi har köpt nya dörrar och låsen på dessa är av typ Assa Connect 410 MPL. Jag skulle behöva tips om vilka kodlås som fungerar med dessa lås. Det är ytterdörrar vi snackar om.
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Yale Doorman MPL ör ett alternativ.
Jag antar att du inte har så höga säkerhetskrav och då kan även BG2000 vara ett alternativ.
Det finns även andra alternativ om du vill att det ska vara ett passersystem.
Att använda MPL på ett hotell är kanske inte det bästa valet då ovana användare inte alltid förstår hur flerpunktslås fungerar och att man måste dra upp handtaget innan man kan låsa.
Jag antar att du inte har så höga säkerhetskrav och då kan även BG2000 vara ett alternativ.
Det finns även andra alternativ om du vill att det ska vara ett passersystem.
Att använda MPL på ett hotell är kanske inte det bästa valet då ovana användare inte alltid förstår hur flerpunktslås fungerar och att man måste dra upp handtaget innan man kan låsa.
Stort tack för svar @123abc
Jag har gått i tankarna själv att det är onödigt svårt för gästerna, men tyvärr fanns inget alternativ vid beställningen plus att jag hade dålig koll på vad jag köpte.
Skulle det vara möjligt att byta ut MPL-systemet mot ett "vanligt" lås (SPL?)? Alltså att stoppa in ett annat låshus. I så fall kanske det även öppnas ett bredare utbud av kodlås.
Jag har gått i tankarna själv att det är onödigt svårt för gästerna, men tyvärr fanns inget alternativ vid beställningen plus att jag hade dålig koll på vad jag köpte.
Skulle det vara möjligt att byta ut MPL-systemet mot ett "vanligt" lås (SPL?)? Alltså att stoppa in ett annat låshus. I så fall kanske det även öppnas ett bredare utbud av kodlås.
Bästa svaret
MPL (flerpunktslås) har en skena infräst i dörren och då måste även det täckas över.Martineww skrev:
Stort tack för svar @123abc
I Danmark finns det en stolpe att köpa om man vill byta från MPL till vanlig låskista (SPL) som kapas i önskad längd men jag har inte måtten på den här så jag kan se att den passar.
https://lavpris-laase.dk/yale-doorman-252/lang-stolpe-til-yale-doorman-p9856
Det är även möjligt att göra om 410MPL så det täcker över det gamla urtaget och anpassa så en doorman SPL passar om man är händig och lite klurig.
Om man tidigt pratar med de man beställer ifrån så brukar det vara möjligt att få andra lås alternativ men det hjälper inte dig nu.
Klicka här för att svara