19 474 läst ·
6 svar
19k läst
6 svar
Vilket glansvärde på lister etc?
Personligen tror jag inte det är någon fara att måla,som vanligt,med en halvblank lackfärg. Vill man så skulle det nog också funka och gå ner på en matt färg,typ 10 glans. Värt att tänka på när ni ska måla skåpsdörrar är att ju blankare en färg är desto lättare är den att hålla ren,om ni har barn etc..
Jag skulle också valt något halvblankt, runt 30-50 i glans.
Har ni riktigt matta väggar skulle man kunna tänka sig aningens mattare lister för att inte kontrasterna ska bli alltför stora, säg glans 20.
Men då börjar risken öka att det snabbt syns streck från dammsugaren och liknande på listerna.
Har ni riktigt matta väggar skulle man kunna tänka sig aningens mattare lister för att inte kontrasterna ska bli alltför stora, säg glans 20.
Men då börjar risken öka att det snabbt syns streck från dammsugaren och liknande på listerna.
Klicka här för att svara