Medlem
· Korpilombolo
· 3 405 inlägg
Modernt färdigblandat dyrt tapetklister efter ett år i hinken jämfört med traditionellt billigt som lagrats många år i kartongen.
Allt blir inte bättre med mer kemikalier. Frågan är var man gör av denna mögelcocktail. Riskavfall?
Allt blir inte bättre med mer kemikalier. Frågan är var man gör av denna mögelcocktail. Riskavfall?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 265 inlägg
Du lämnar in den som Farligt avfall på närmaste ÅVC. Det skulle du även ha gjort utan mögel.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 405 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 265 inlägg
Husägare
· Skåne
· 1 514 inlägg
Jag hade varit mer bekymrad om det INTE hade möglat, för då hade det innehållit något mögeldödande.
Nu möglade det precis som förväntat i en öppnad burk med något vatteninnhållande.
Nu möglade det precis som förväntat i en öppnad burk med något vatteninnhållande.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 405 inlägg
Har faktiskt aldrig varit med om att stärkelseklistret möglar. Det torkar bara tills det återstår en torr kaka. Borde jag vara orolig?SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 265 inlägg
Klart underkänd biocid verkan på det där! Ring tillverkaren och klaga: "Vad är det för lågkvalitets-gift i erat usla tapetklister egentligen?!"
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Villahemförsäkring, vilket bolag?
Försäkringar -
Vilket villalarm är bäst
Villalarm & Hemautomation -
Vilket avtal vid vår nybyggnation av villa?
Juridik -
Vilket byggfel vill man fixa med denna lösning??
Vatten & Avlopp -
Vad blir bäst.Jag vill täta på altanen , de är mellan trä och plast, 1mm till 2mm. Är utefog de bästa, eller vilket är de?
Byggmaterial & Byggteknik