Nu har jag kommit till den intressanta delen att börja gjuta om golvet i badrummet där jag "bara" skulle bytt golvbrunnen. En sak ledde till en annan och nu sitter jag med valvet ner till källaren med ett hål där den gamla golvbrunnen satt samt ett hål för handfatsavloppet. Ska gjuta fast ny brunn och avloppsrör för handfatet ikväll. Men det jag inte bestämt ännu är vad jag ska göra med resten av golvet.
Förutsättningarna är 12 cm djup till betongvalvet för att bygga upp med isolering, gjutmaterial samt klinkers. Har fått två förslag på firmorna lokalt
1) Gjuta upp en "betongkaka" med någon sorts snabbtorkande betong på isolering och sedan flytspackla samt lägga klinkers.
2) lägga flytspackel direkt på isoleringen och lägga klinkers ovanpå den.
isoleringen som finns är 3cm så det skulle innebära ca 7 cm (räknar att klinkers+fix är 1 cm) flytspackel vid dörren, låter lite mycket tycker jag. Men om det betonkakan ska gjutas blir det svårt att göra den tjockare än 4-5 cm + 2-3 cm flytspackel och då är det lite lite istället tycker jag.
Vilken metod tror ni är bäst? Funderar på 1:an för att kunna göra det i omgångar.
EDIT: rummet är 2,7 m^2 glömde jag att skriva.