Hej!
Jag har tyvärr ingen aning om vad fästet till denna radiatorventil heter. Jag vill köpa ett nytt som styr automatisk, men då måste jag veta vad den kallas för att det går skruva på den nye. Någon av er kunniga människor som kan hjälpa mig?

Närbild av en gammal radiatorventil utan ratt med synliga gängor och avskalad färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avskalad radiatorventil utan ratt, med synliga rörgängor och delvis flagnande vit färg på anslutningen.
Skapa konto
Manuell vit radiatorventil monterad på ett element med flagnande färg, vid behov av namn för automatiskt byte.
Skapa konto

Ser ut som en äldre ventil där man bytt till MMA rot insats och satt dit ett MMA termostathus från millennieskiftet. Nya MMA Evosense termostater passar på samma gänga. Danfoss har även en termostatmodell med MMA-gänga.

MMA fäste och gänga om man utgår från din bild. Evosense är dagens huvudmodell av termostat från MMA precis som du länkar till.

Kan det vara korrekt att gängen i denna är M28?

J Josth skrev:
Finns även Danfoss termostat med MMA-fäste: [länk]
Tack för det - den affär finns ju vid Jönköping = inte långt bort :-)

Ja det är ju toppen att ha en av deras butiker på reseavstånd. Tycker det är bra ordning på deras sortiment.

J Josth skrev:
Ja det är ju toppen att ha en av deras butiker på reseavstånd. Tycker det är bra ordning på deras sortiment.
Ja och alltid mycket bra hjälp att få.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.