TS kör OS X. Det är i princip bara att välja på Officef 2011 och Office 2016. Office 2008 funkar inte bra på nyare system. 2011 är en loppig hund. Återstår 2016...eller alternativen Numbers, LibreOffice, m.fl.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Office 2016 om du skall ha något från Microsoft. Office 2003 motsvaras av Office X på OS X.
Annars brukar de allra flesta nöja sig med Numbers. Ja, det är annorlunda (enklare att använda) och det kan inte allt som Excel kan, men det verkar täcka 100% av behovet för de flesta.
Johan, har du någon aning om det går att "låsa" cellerna i numbers så att man inte kan ändra i dem. Tex om jag har skrivit en fiffig formel och vill vara säker på att jag inte råkar skriva över den i framtiden.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Johan, har du någon aning om det går att "låsa" cellerna i numbers så att man inte kan ändra i dem. Tex om jag har skrivit en fiffig formel och vill vara säker på att jag inte råkar skriva över den i framtiden.
Nej. Du kan bara låsa en hel tabell.
 
Ok, tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.