Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Hur är det programmerat / inställt, tabellen uppe till höger du behöver ju bara en version.
Originalet har ingång för potentiometer 0-10 volt.
Protte
Originalet har ingång för potentiometer 0-10 volt.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ser ut som att den är inställd på 500 mA konstant ström.
Hur många spots har du på denna driver?
Protte
Hur många spots har du på denna driver?
Protte
Den du har nu är lite underdimensionerad. Ansluten effekt är 30W och det är det ledtrafon maximalt kan leverera.
Sök efter ett drivdon för konstantström/constant current 0,5 A/500 mA som klarar minst 30 W på utgången för den strömmen. Alltså ett likadant fast helst kraftigare för god livslängd.
Alternativt kan man dela upp belysningen på flera drivdon om det är svårt att hitta.
Den du har nu har stöd för switch dim. Använder du det? Det är en dimmermetod med vanlig återfjädrande tryckknapp. Är det några ledningar ansluta på switch dim-kontakterna på vänstra sidan?
Sök efter ett drivdon för konstantström/constant current 0,5 A/500 mA som klarar minst 30 W på utgången för den strömmen. Alltså ett likadant fast helst kraftigare för god livslängd.
Alternativt kan man dela upp belysningen på flera drivdon om det är svårt att hitta.
Den du har nu har stöd för switch dim. Använder du det? Det är en dimmermetod med vanlig återfjädrande tryckknapp. Är det några ledningar ansluta på switch dim-kontakterna på vänstra sidan?
Redigerat:
Ja brytaren är återfjädrande, ser ut så.A avh67f skrev:Den du har nu är lite underdimensionerad. Ansluten effekt är 30W och det är det ledtrafon maximalt kan leverera.
Sök efter ett drivdon för konstantström/constant current 0,5 A/500 mA som klarar minst 30 W på utgången för den strömmen. Alltså ett likadant fast helst kraftigare för god livslängd.
Alternativt kan man dela upp belysningen på flera drivdon om det är svårt att hitta. Kolla med Malmbergs för en ersättare kanske?
Den du har nu har stöd för switch dim. Använder du det? Det är en dimmermetod med vanlig återfjädrande tryckknapp. Är det några ledningar ansluta på switch dim-kontakterna på vänstra sidan?
Då vore det enklast att försöka hitta en liknande med inbyggd switch/push dimmer.
Jag hittade ett här som skulle kunna vara en ersättare:
https://www.elgrossisten.se/belysni...r/led-driver/350ma/hide-a-lite-jolly-maxi-us/
Är det någon som fuskat lite och tejpat den gröngula ledningen svart och satt den på switch dim-ingången?
Jag hittade ett här som skulle kunna vara en ersättare:
https://www.elgrossisten.se/belysni...r/led-driver/350ma/hide-a-lite-jolly-maxi-us/
Är det någon som fuskat lite och tejpat den gröngula ledningen svart och satt den på switch dim-ingången?
Redigerat:
Ja tydligen. Varför ?A avh67f skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 809 inlägg
Försök att byta ut den där kabeln mot en med tillräckligt många lerdare, Det är heligt att aldrig använda gröngult till något annat än skyddsjord.
Klicka här för att svara





