Mycket riktigt så har golvlist och dörrfoder lite olika utseende så då var det inget problem att låta dem mötas utan extra kloss !

surris
R Rolle85 skrev:
Mycket riktigt så har golvlist och dörrfoder lite olika utseende så då var det inget problem att låta dem mötas utan extra kloss !
Vad menar du nu? Det är då man brukar köra kloss.

Behövdes inte, blev snyggt

surris
R Rolle85 skrev:
Behövdes inte, blev snyggt
Okej ;) jag är tveksam, eller iallafall enligt mina preferenser. Men alla har olika smak :D(y)

Då list och foder kommer från samma serie och därmed samma tjocklek så är problemet med att golvlisten är tjockare än fodret borta

surris
Jo jo, det blir säkert bra. Jag tycker dock att det blir snyggare med kloss när man har profilerade foder och sockel.

Så här

• Ljuset silas genom en spricka under en stängd dörr och skapar skuggor på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
surris
  • Laddar…
P
R Rolle85 skrev:
Jag har köpt följande golvlist. Den är 15mm tjock. Vilken list ska man ha runt dörrar som passar med denna? De flesta varianter verkar vara 9mm tjocka så det ser märkligt ut om man väljer en som inte har riktigt samma tjocklek?

[bild]
Fast det där ÄR ju ett foder. AntikFODER. Alltså en list till dörren. Moelven bör ju ha även en sockel i den serien?

emmschen skrev:
Fast det där ÄR ju ett foder. AntikFODER. Alltså en list till dörren. Moelven bör ju ha även en sockel i den serien?
Det där är utrett.

Nej det är två olika typer, en golvlist är och ett dörrfoder. Då de ingår i samma serie, samma tjocklek osv krävs inte skurkloss för att få en jämn övergång.
Tack alla, lärt mig nått nytt!

• Gilla
Anonymiserad 141313 och 1 till
  • Laddar…
Själv så gjorde jag denna variant, tycker jag vart helt okej för att aldrig gjort något sådant förr, och ja jag vet att fodret är felvänt men tycker detta är snyggare :)

• Hörn av ett rum med öppen garderobsdörr, kläder syns, en tavla på väggen och en skruvdragare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Biffen87
  • Laddar…
.....ok för att vända fodret bakåfram, det kan tillochmed passa i vissa lägen - men att gera 45gr vid golvet, det är faktiskt inte ok.....sorry......

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
men att gera 45gr vid golvet, det är faktiskt inte ok.....sorry......
Det är kanske det nya normala? :cool:

• Gilla
Mackan ekelund
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
.....ok för att vända fodret bakåfram, det kan tillochmed passa i vissa lägen - men att gera 45gr vid golvet, det är faktiskt inte ok.....sorry......
Man skall våga stå ut från mängden och inte göra som alla andra :) Plus att enligt mitt tycke så är bakåfram vänt foder ett strå snyggare,, och har kört en hel lägenhet i samma stil och det har passat varje gång.

Varför inte det skulle vara ok att gera 45 gr vid golvet kan jag inte förstå men det finns säkert någon bra anledning men det funkade för mig.

Men vilken grader använder ni som gera i OK läge?

K Kane skrev:
Det är kanske det nya normala? :cool:[/QUOTö

Eller ksnske det "gamla" onormala. Om man vänder på det;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.