Snailman
Snabbfästet gav sig för länge sen, men nu vibrerar inte verktyget längre och det började ryka och lukta från motorn, så det är nog kört.

Så vill nog inte satsa på nåt dyrare verktyg, är det något billigt som funkar någotsånär?

Jag tycker min Cotech funkat över förväntan men den skanar förstås om både bladet och användaren... ;)

Min högkvalitativa meec gör också jobbet..men kräver förstås hörselkåpor..

Jag har en Cotech hemma jag också. Den väsnas och vibrerar betydligt mer än min fein från jobbet. Men den har en ganska bra tyngd i sig som stabiliserar den. Tror dock den kan göra jobbet precis lika bra som en fein ifall du har kvalitetsblad.

Hållbarheten kan jag inte uttala mig om. Men den fungerar precis som den gjorde när jag köpte den efter ca 3 timmars körning totalt.

Meec eller den blå kan säkert vara lika bra..

"Billigt och bra multiverktyg" är en självmotsägelse. Det finns helt enkelt inte. Köp ett bra multiverktyg! Leatherman, Victorinox och några till gör bra grejor. Själv föredrar jag Leatherman.

Har aldrig sett en eldriven Letherman :D

Snailman
Sökte lite på aliexpress efter multi tool och det kom också upp en hel del av leathermantyp :)

Jag får väl vänta på att de säljs billigare på jula eller clas i sjön, eller tills jag blir desperat efter ett.

Får se om jag dissikerar gop:en någon gång och ser vad som gett sig. verktyget lät fortfarande men hastighetsratten gjorde ingen skillnad om ja,g vred på den.

Snailman skrev:
Snabbfästet gav sig för länge sen, men nu vibrerar inte verktyget längre och det började ryka och lukta från motorn, så det är nog kört.

Så vill nog inte satsa på nåt dyrare verktyg, är det något billigt som funkar någotsånär?
Reparera? Alla delar kan bytas för rimlig peng.

Snailman
Johan Gunverth skrev:
Reparera? Alla delar kan bytas för rimlig peng.
Jag får se, men snabbfästet säljs som en helhet, och den kostade när jag tittade för nåt år sen ungefär 1/3 (ca 1100 kr har jag för mig) av vad ett nytt verktyg kostade, och nu har antagligen mer delar gått sönder, men jag ska se om jag kan skruva isär det och se efter.

http://www.powertools-aftersalesser...kX0dNaGFUbl9RQVE3S3dyWGdTRVZ4a2FfNTR0RWE2MVk9

edit ser nu att de säljer gop300 för 1790kr hos netonnet, blir nästan lite sugen. iaf jämfört med att ge 1100 bara för fästet.

Får nog bli en sådan, är osäkert om det är plastlåda eller kartong, men jag har ju en plastlåda redan so what. så kan jag köpa en maskin hos jula när den blir nedsatt för de dammiga skitjobben (som troligen tog kål på min bosch)

Redigerat:
Snailman
Ok, en ny GOP300 beställd.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Helt rätt, hur gammal/ hur mycket har du använt den gamla?

berrabongo skrev:
Har aldrig sett en eldriven Letherman :D
Vänta du bara...

Snailman
Den är väl bortåt 4 år, använt ganska mycket, har fått korta sladden två gånger då den gått av vid verktyget. Då har jag lyft den i sladden ibland som man inte ska göra.

har sågat en del gips med den och det är nog inte så bra om det kommer in i verktygshuvudet. Har nog slitit ut ett 20 tal klingor.

Snailman skrev:
...har sågat en del gips med den ...
Där har du förklaringen till varför den har slitits ut i förhand.

hsd
Batteridriven blå bosch :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.