2 745 läst ·
45 svar
3k läst
45 svar
Vilket bolag har bäst TV-box
Har testat den ingående för föräldrarnas räkning. Den slutade hela tiden fungera och de förstod aldrig vad som var fel. Jag misstänkte fel på nätverket men ett snabbt byte till allentes app visade att det inte var något annat fel än tele2-appen. Ostabil helt enkelt. Allente använder de utan problem, antingen direkt i TVn eller i en Chromecast.Moana skrev:
Vi har kört med Tele2 i över 2 år och har inte upplevt några större problem. Visst den har krånglat några gånger men inte mer än vad Telias box gjorde när vi hade den för några år sedan.
Moana skrev:
Sapppas nya TV-hub är riktigt bra snabbare än Telias, bygger på Android så det går ladda ner andra appar men gränssnittet är lite annorlunda, kräver precis som Telia deras TV-tjänst, men beroende på avtal går det att se nån vecka bakåt.Moana skrev:
https://sappa.se/kundsupport/kundsu...odell/kom-igang-med-digitalbox?guide=tv-hub-1
Vi har Tele2 dongel ( med Boxer) kopplad till TVn i sovrummet via Wifi. Fjärr likt Chromecast och cast funktion inga problem öht.MathiasS skrev:
I gillestugan och yngste sonens sovrum har vi Chromecasts som vi styr via Tele2 appen, också lika problem fritt.
Jag har telenor. De skippade den gamla arrisboxen, som funkade bra, till en icke fördigutvecklad hub som var katastrofalt dålig.
Efter massiv kritik så har de uppdaterat den i omgångar så nu funkar den ok.
Lite seg fortfarande och hänger sig ibland om man försöker zappa för snabbt.
Jag fattar inte hur de först kunde släppa en produkt som verkar ha programmerats av en 4-åring. Fanns ingen fungerande tv-tablå i början t ex.
Efter massiv kritik så har de uppdaterat den i omgångar så nu funkar den ok.
Lite seg fortfarande och hänger sig ibland om man försöker zappa för snabbt.
Jag fattar inte hur de först kunde släppa en produkt som verkar ha programmerats av en 4-åring. Fanns ingen fungerande tv-tablå i början t ex.
Hos mig stängde de ner den. Gick inte att använda längre alls utan de skickade den nya huben istället.Alfredo skrev:
Jag blev sur när det krånglade och kontaktade kundtjänst. Då sa de att det var omöjligt att koppla in arrisboxen igen, och att jag skulle slänga den på återvinningen.
Samma svar gav de till alla på telenors facebooksida där det utbröt ramaskri
Nu när du ser alternativen så kanske det är ett utmärkt läge att ringa upp Telia och förhandla till dig ett bra pris när du flyttar? Telia vill säkert behålla dig som kund.Moana skrev:
Hoppas det är okej att ställa frågor om TV här, hittar inga lämpliga forum för ändamålet.
Jag flyttar snart till ett hus med fiber från Ownit. Har just nu Telia med en box som jag gillar skarpt. Den har en bra meny, TV-tablå och man kan se program från början om man missar starten eller dagen efter om man vill det och då kan man sola förbi reklamen.
Jag föredrar detta framför att streama.
Har även kollat på Telenor (som samarbetar med Ownit) och Boxer och de har nån Hub som inte verkar vara en box utan nåt annat.
Ni som har dessa, funkar de som min beskrivning av Telia-boxen?
Eller ska jag fortsätta med Telia för alltid?
Ring Telia om din bindningstid håller på att gå ut och berätta att andra är intresserade av att ha dig som kund.Moana skrev:
Du kommer få ett bättre pris då, inte billigast, men lite lägre.
Min särbo gör det varannat år, senaste för nån vecka sen och fick ett bättre pris.
Har du flera tjänster från Telia, t.ex. bredband, mobil, osv, så ta rubbet i diskussion med dem
Jag brukar säga/utgå från totalen vad jag betalar per månad för alla tjänster och det vill jag "se vad man kan göra för pris på" i kostnad bryr mig inte om enstaka tjänster, men räkna med ett samtal om året. De jag pratat med, du kommer bli vidarekopplad en gång, tackar för då har de större möjlighet att hitta något som de kan matcha med.
Jag brukar säga/utgå från totalen vad jag betalar per månad för alla tjänster och det vill jag "se vad man kan göra för pris på" i kostnad bryr mig inte om enstaka tjänster, men räkna med ett samtal om året. De jag pratat med, du kommer bli vidarekopplad en gång, tackar för då har de större möjlighet att hitta något som de kan matcha med.
Konstigt. De kanske bara har släckt ner den i vissa fibernät ännu. Jag körde med den gamla boxen ända till deadline i höstas, sen dog den bara och jag var tvungen att koppla in huben.Alfredo skrev:
Det går inte spela in med huben, vad jag vet. Det finns en knapp för inspelning på fjärren, men om man trycker på den så står det att funktionen inte har implementerats ännu... 🙄
Men just det stör mig inte så mycket, för det brukar ändå gå att streama program jag missat.