20 773 läst ·
18 svar
21k läst
18 svar
Vilket är snyggast?
Medlem
· Stockholms län
· 221 inlägg
"vanliga knuten" är elegantare och smäckrare. Knutlådan anser jag mest gör huset klumpigt.
Håller med, du får mycket timmerpanel för vad en knutskalle kostar.imported_jo skrev:
Prova att gör knutbrädorna av grövre vike 7" + 8" och tjockare 30 - 40mm Blir ett kraftigare utseende.
Gillar själv timmerpanelen, men hade själv inte satsat på knutar. (inte häller knutlådor... går bort fet helt.)
//AA
saiter. Det kanske skulle funka. Ska köra med bonnsågat virke så det blir lite tjockare å grövre dimensioner.
Annars så har jag hittat en snygg knut som jag tror kan passa. Kallas oxå knutlådor men är betydligt mer diskret.
Annars så har jag hittat en snygg knut som jag tror kan passa. Kallas oxå knutlådor men är betydligt mer diskret.
Ja, fuskknutarna på första bilden såg ju inte dumma ut. Men det ser ut att vara ganska tunna "timmerstockar" så det ser rätt modernt och nytt ut ändå, tycker jag, inte som ett gammalt stockhus. Om det är bra eller dåligt beror väl på vad man är ute efter. Tycker huset på bilden ser trevligt ut!
Huset på sista bilden var finare än det på lådbilden däruppe. Det ser mer gammalt och genuint ut än det med fusktimmer, tycker jag. Mysigt!
Huset på sista bilden var finare än det på lådbilden däruppe. Det ser mer gammalt och genuint ut än det med fusktimmer, tycker jag. Mysigt!
Klicka här för att svara
