2 153 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Vilket alternativ av kabeldragning är mest fackmannamässigt?
Kopplingsdosor används i ytterst liten omfattning. Använder man takdosorna som kopplingsställen behövs dom inte. Sedan saknar jag vägguttag som man normalt lägger på samma grupper som belysningen. Två olika grupper, uppdelade på rummen, med belysning i rummet och angränsande rums vägguttag så att man får två olika grupper i alla rummen. Skulle det då gå en säkring blir det inte helsvart.
Saknar o saknar, man kan väl inte sakna något som inte finns🤔E elmont skrev:Kopplingsdosor används i ytterst liten omfattning. Använder man takdosorna som kopplingsställen behövs dom inte. Sedan saknar jag vägguttag som man normalt lägger på samma grupper som belysningen. Två olika grupper, uppdelade på rummen, med belysning i rummet och angränsande rums vägguttag så att man får två olika grupper i alla rummen. Skulle det då gå en säkring blir det inte helsvart.
Alla Vägguttag har egna grupper eftersom det är badrum, Tvättstuga och kontor, om det skulle varit sovrum o liknande skulle jag hålla med dej👍
Det är tanken att ha elritningar och gruppscheman och alla andra ritningar o dokument i ordning om bygget när det är klart.A avh67f skrev:
TändtrådarE elmont skrev:
1 Ena taklampan
2 Andra taklampan
3 2 st fönster belysningar
4 2 st fönster belysningar
Behöver få med fas och tändtråd till den första fönsterbelysningen i båda kretsarna så att jag kan styra dom med Brytare och Shelly puck.
Hoppas du förstår vad jag svamlar om