+1 på Makita 18v. Riktigt bra maskiner och enormt utbud.

macdiver skrev:
Är inte detta ett bättre paket?[länk]
Där är både borrskruvdragaren och slagskruvdragaren med borstlösa motorer. 299 GBP + 30 GBP i frakt ungefär 4000kr.
Kanske, men jag personligen hade valt 458:an före 459 beroende på momentet... 91Nm mot 45Nm.. (se spec) men det är som sagt vad man är ute efter..

458 Spec
459 Spec

Det verkar vara ett evigt tjat om Bosch.

Jag jobbar som montör tillsammans med en massa andra hantverkare, snickare, elektriker, rörmokare och andra montörer.

Ingen har Bosch, det som gäller är Makita Hitachi Hilti Milwukie, ett fåtal har DeWalt och Panasonic.
Jobbade en kväll tillsammans med ett knippe montörer från Tyskland, inte ens dom hade Bosch.

trattalask
Rikard Gjersvold skrev:
Det verkar vara ett evigt tjat om Bosch.

Jag jobbar som montör tillsammans med en massa andra hantverkare, snickare, elektriker, rörmokare och andra montörer.

Ingen har Bosch, det som gäller är Makita Hitachi Hilti Milwukie, ett fåtal har DeWalt och Panasonic.
Jobbade en kväll tillsammans med ett knippe montörer från Tyskland, inte ens dom hade Bosch.
Nähä, det va tråkigt för er. =) Själv har jag lite av varje. Dewalt, Hitachi snart festool men mycket bosch. Tycker alla har sina för- och nackdelar. Men jag köper de sakerna jag gillar och råder andra att göra samma sak.

Remne skrev:
Kanske, men jag personligen hade valt 458:an före 459 beroende på momentet... 91Nm mot 45Nm.. (se spec) men det är som sagt vad man är ute efter..

458 Spec
459 Spec
458:an och 459:an är helt olika maskiner. Jämför storlek och vikt så får du se. Jag har för mig att 458 har hela växelhuset i metall vilket gör maskinen betydligt tyngre. Inte roligt att stå och skruva i taket med en maskin som är tung.

vojma skrev:
458:an och 459:an är helt olika maskiner. Jämför storlek och vikt så får du se. Jag har för mig att 458 har hela växelhuset i metall vilket gör maskinen betydligt tyngre. Inte roligt att stå och skruva i taket med en maskin som är tung.
Det är oxå sant, men har man en slagdragare till skruvandet så tycker jag personligen att tyngd och kraft är guld värt vid behov och det överväger iaf i mitt tänk.....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.