Hej!

Nu är det dags att välja ytterdörr. Det ska vara en i NCS S6502-Y och gärna med smalt glas i mitten. Max 4-6 v leverans.

Då är frågan, vilken ytterdörr ska jag välja bland dessa? Vilken är bäst i kvalitet?

1. Sveadörren, Åre
2. Scandidoor, Torp
3. Fjällholmen
4. Safco, Växsjö

Någon som har erfarenhet av dessa?

Vi ska ha sidoljus också så min tanke är att ha klarglas i dörr och frost eller annat på sidoljusen. Är det smart?
 
Det är inte någon större skillnad på de dörrarna.
Om du vill ha frostat glas även på dörren så finns det en film som kan monteras på glaset.
 
Enligt denna tråden verkar det vara problem med att scandidoor dörrar slår sig, jag hade strukit det alternativet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/scandidoor-erfarenheter.311207/
Safco har jag använt själv och är nöjd nu 5år senare.
Det man ska tänka på angående dessa dörrar är att om färg skavs av från dörrbladet så bör man täcka skadan med färg ungefär som att måla i stenskotts skador på en bil för att skydda mot fukt.
 
Tack för svaret, det blev en Diplomatdörr till slut. Safco blir det till groventrén/garaget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.