27 147 läst ·
10 svar
27k läst
10 svar
Vilken vikt klarar en vägghängd wc?
Någon som vet?
Vi tänkte sätta in en sådan, men på jobbet (jobbar på sjukhus) var det en patient, normalviktig, som satte sig på sin och då åkte den ner från väggen!
Vet att man har en "fortsättning" på den inne i väggen, men är ändå intresserad - någon som vet?
Vi tänkte sätta in en sådan, men på jobbet (jobbar på sjukhus) var det en patient, normalviktig, som satte sig på sin och då åkte den ner från väggen!
Vet att man har en "fortsättning" på den inne i väggen, men är ändå intresserad - någon som vet?
Låter logiskt! 
Fixturerna som säljs av toalettilverkarna är snuskigt dyra. Vi svesade ihop en ram som vi bultade i väcggen och sen hängde vi toaletten på denna. På detta sättet fick vi betydligt bättre vidhäftning mot väggen än de två bultarna som är standard.
Hittils har den hållit men vi får väl se om ett bar år om jag lät snålheten bedra visheten :
/Zeb
Hittils har den hållit men vi får väl se om ett bar år om jag lät snålheten bedra visheten :
/Zeb
Zeb skrev:Fixturerna som säljs av toalettilverkarna är snuskigt dyra. Vi svesade ihop en ram som vi bultade i väcggen och sen hängde vi toaletten på denna. På detta sättet fick vi betydligt bättre vidhäftning mot väggen än de två bultarna som är standard.
/Zeb
vad som är dyrt är ju upp till var o en att bedöma, mycke lättare om du nämner priser.
Själv gav jag mellan 2500 & 3000 :- (kommer inte ihåg exakt)
För väghängd toa + fixtur med vattenbehålare & frakt häm till dörren.
Helt riktigt så bör priset nämnas när subjektiva omdömmen som dyrt och biligt nämns.CarMan skrev:
Fixturen till en Gustavsberg kostade 1800 kr om jag inte missminner mig. Detta tyckte jag var orimligt för något som bara har till syfte att få fast toaletten.
/Zeb
Helt riktigt så bör priset nämnas när subjektiva omdömmen som dyrt och biligt nämns.Zeb skrev:
Fixturen till en Gustavsberg kostade 1800 kr om jag inte missminner mig. Detta tyckte jag var orimligt för något som bara har till syfte att få fast toaletten.
/Zeb[/quote]
För den som kan hantera en svets är det ju orimligt dyrt att betala över tusenlappen för några decimeter gängad stång och fyra ihopsvetsade plåtprofiler med gummifötter. Kan man inte det är det ju nästan ett fyndpris eftersom det gör montaget av toan så mycket lättare.
Du kan ju köpa en vägghängd toa med extern cistern. Vill man bygga själv går det säkert att köpa cistern för dolt montage som reservdel, men då är det säkert billigare att köpa allt i ett paket från början...klister skrev:
Klicka här för att svara