Hej igen. Finns det någon av er som har erfarenhet av termostater för reglering av golvvärme från Wirsbo? Jag ska beställa nu nästa månad men vet inte om jag ska välja typen CoSy radio eller Genius. Genius känner temperaturen i rummet på ett lite mer sofistikerad sätt. Någon som vet prisskillnaden mellan dessa två typer, och om det är värt att gå på den "bättre" av dessa två?

Har du nån styr och regler nu med utegivare och ev. central rumsgivare
Har du tex värmepump med reglering av framledningstemp i styrdatorn, dessutom med en rumstermostat kopplad till värmepumpen, ska du inte köpa några alls bortkastade pengar!!!!
Får man övertemp i nåt rum kan man strypa flödet på returkopplet istället på den slingan.
det har tidigare varit problem med givarna som kärvar ungefär som termostatventiler på radiatorer brukar göra....
Med normal planlösning tycker jag att det är hemsk overkill att styra tempen individuellt i varje rum.
Det tycker förstås inte Wirsbo, det är väl lite som tillvalen till bilen, där har dom vinsten.
Du kan börja utan och sen komplettera, väljer du modell som inte är trådlös ska du väl förbereda lite tomrör i ett nybygge.
Hoppas jag får mothugg, av dom som provat både och. Det har jag gjort på ett antal anläggningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.