B
Håller på att fräscha upp tvättstugan. Har knackat ner lös puts och flexat ner en del gammal färg. Funderar på vad jag ska använda för att putsa upp ytan. Grunden är oisolerad så jag vill ju inte att det blir tätt utan köra diffusionsöppet. Är det putsbruk C eller gipsputs jag ska använda och sedan silikatfärg på det?

Eller ska jag använda något annat baserat på hur ytan ser ut? Vill ha målad yta.

• Renoveringsprojekt av en tvättstuga med avhackad puts och gammal färg på betongväggar och rörinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis fräst och nedknackad väggyta i en tvättstuga med synlig lös puts och gammal färg.
    Skapa konto
B Baskavoda skrev:
Håller på att fräscha upp tvättstugan. Har knackat ner lös puts och flexat ner en del gammal färg. Funderar på vad jag ska använda för att putsa upp ytan. Grunden är oisolerad så jag vill ju inte att det blir tätt utan köra diffusionsöppet. Är det putsbruk C eller gipsputs jag ska använda och sedan silikatfärg på det?

Eller ska jag använda något annat baserat på hur ytan ser ut? Vill ha målad yta.

Hej!

Hur har det gått för dig? Använde du c-puts å silikatfärg?

B
J J Sirkka skrev:
Hej!

Hur har det gått för dig? Använde du c-puts å silikatfärg?
Nä det blev gipsputs och silikatfärg. Rätt eller fel vet jag inte, men det var lättjobbat och resultatet blev bra. Färgen har inte börjat lossna än så jag tror det blir bra Renoverat badrum med släta vita väggar, toalett, handfat, fönster och handdukstork.
Skapa konto
Renoverat tvättstuga med gipsputsade väggar och silikatfärg, vit skåpinredning och vitvaror.
Skapa konto
En hörnvy av en nymålad vit vägg och ett fönster med krusat glas, med synliga målarbeten kring fönsterkarmen.
Skapa konto

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Ser bra ut också!

• Gilla
Baskavoda
  • Laddar…
Hej
Hur har det gått med den gipsputsade väggen, så här två år senare ?
Visst är det en källarvägg ni putsade ?
Jag funderar själv på gipsputs på vår källarvägg i vårt nybygge

• Gilla
Chonguis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.