Håller på att fräscha upp tvättstugan. Har knackat ner lös puts och flexat ner en del gammal färg. Funderar på vad jag ska använda för att putsa upp ytan. Grunden är oisolerad så jag vill ju inte att det blir tätt utan köra diffusionsöppet. Är det putsbruk C eller gipsputs jag ska använda och sedan silikatfärg på det?
Eller ska jag använda något annat baserat på hur ytan ser ut? Vill ha målad yta.
Eller ska jag använda något annat baserat på hur ytan ser ut? Vill ha målad yta.
B Baskavoda skrev:Håller på att fräscha upp tvättstugan. Har knackat ner lös puts och flexat ner en del gammal färg. Funderar på vad jag ska använda för att putsa upp ytan. Grunden är oisolerad så jag vill ju inte att det blir tätt utan köra diffusionsöppet. Är det putsbruk C eller gipsputs jag ska använda och sedan silikatfärg på det?
Hej!
Hur har det gått för dig? Använde du c-puts å silikatfärg?
Nä det blev gipsputs och silikatfärg. Rätt eller fel vet jag inte, men det var lättjobbat och resultatet blev bra. Färgen har inte börjat lossna än så jag tror det blir braJ J Sirkka skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto