Jag har ett batteri som jag vill testa men vet inte vad jag ska ställa in testaren på då jag inte förstår vilken typ av batteri det är.
Någon som kan guida mig?

• Batteri med etikett som visar varningstexter och specifikationer. Bredvid, en batteritestare från Biltema med olika inställningar synliga på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bly syra ventilerat

Lead Acid, d.v.s. bly-syra

EDIT: trea på bollen 😀 Däremot har jag för mig att jag har läst någonstans 🤪 att BYD har haft en serie defekta 12v-batterier.

Redigerat:
Bly/syra, som jag trodde då men hur ser ni det?

@Bästerortarn jo det har dom men Hedin/BYD är som dom är så dom vill inte byta förebyggande eller på goodwill 😢
Jag testar ’bra batteri’ medans dom sa på service att det var dåligt. Tror dock inte bilens laddare är kry för jag har blivit stående några gånger väldigt udda och då lönar det sig ju inte att byta batteriet. Vill ha så mycket fakta som möjligt i kontakten med Hedin.

tttomten tttomten skrev:
Bly/syra, som jag trodde då men hur ser ni det?

@Bästerortarn jo det har dom men Hedin/BYD är som dom är så dom vill inte byta förebyggande eller på goodwill 😢
Jag testar ’bra batteri’ medans dom sa på service att det var dåligt. Tror dock inte bilens laddare är kry för jag har blivit stående några gånger väldigt udda och då lönar det sig ju inte att byta batteriet. Vill ha så mycket fakta som möjligt i kontakten med Hedin.
Nu vet jag inte vad du har för bil men kunde inte låta bli att googla lite och hittade rätt mycket intressant om detta batteriet i Atto 3. Nu kanske du redan hittat det själv men speciellt https://forum.cleanenergyreviews.info/t/byd-atto-3-12v-starter-battery-failure/2940 tycker jag var rätt intressant.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu vet jag inte vad du har för bil men kunde inte låta bli att googla lite och hittade rätt mycket intressant om detta batteriet i Atto 3. Nu kanske du redan hittat det själv men speciellt [länk] tycker jag var rätt intressant.
Tack för läsningen, mycket nyttigt i den tråden!
Jag har en ATTO 3.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Tack för läsningen, mycket nyttigt i den tråden!
Jag har en ATTO 3.
Samma problem här med en Atto3 '22.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.