Behöver ha en röjsåg eller grästrimmer men har svårt att avgöra vilken som passar mina behov bäst.
Har en nybyggd tomt på ca 1000 kvm i ett halvlantligt villakvarter med mycket gräs att trimma längs kantsten, altan, träd och kanten på gräsmattan.
På sikt är tanken att sätta sten invid altan och fixa så att inget behöver trimmas längs med kantsten. Kommer fortfarande ha tomtgräns där gräs måste trimmas, slänter samt en mindre del av tomten som består av ogräs och mindre sly.
Till saken hör att jag också har en skogsfastighet som jag skulle behöva röja ett par helger om året. Där är det tjockt gräs, hallonris och sly runt det tillhörande huset dessutom.
Skulle gärna lösa alla behov med en maskin.
Har kollat på denna från Meec: Bensindriven röjsåg 1,3 kW 45 cm
Och denna från Ryobi: Batteridriven Grästrimmer
Är Meecen för grov för att ha i villaträdgården? Annars är jag ganska intresserad av den för att ha till alla mina behov.
Ryobin klarar väl bara behovet i villaträdgården.
Har en nybyggd tomt på ca 1000 kvm i ett halvlantligt villakvarter med mycket gräs att trimma längs kantsten, altan, träd och kanten på gräsmattan.
På sikt är tanken att sätta sten invid altan och fixa så att inget behöver trimmas längs med kantsten. Kommer fortfarande ha tomtgräns där gräs måste trimmas, slänter samt en mindre del av tomten som består av ogräs och mindre sly.
Till saken hör att jag också har en skogsfastighet som jag skulle behöva röja ett par helger om året. Där är det tjockt gräs, hallonris och sly runt det tillhörande huset dessutom.
Skulle gärna lösa alla behov med en maskin.
Har kollat på denna från Meec: Bensindriven röjsåg 1,3 kW 45 cm
Och denna från Ryobi: Batteridriven Grästrimmer
Är Meecen för grov för att ha i villaträdgården? Annars är jag ganska intresserad av den för att ha till alla mina behov.
Ryobin klarar väl bara behovet i villaträdgården.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden