Hej duktiga och fina medlemmar,

Är i sista biten av vår fasen av vår tillbyggadsritning och har svårt att välja takvinkeln graden, i bifogat ritningsbilder är det 20 grader just nu men vi vill höja. Försöker göra en estetisk takvinkel så den nya taket matchar gamla men är osäker. Arkitekten frågar mig i stället säga hans :( .

Jag vill göra en gavelfasad med lång glasfasad som bifogade 2 bilder (de är typ 40-45 grader). Våran frågan är om en sådan takvinkel passar med vår nuvarande tak (32 grader) ? Vad blir takgraden ? Eller vilken grad ska jag vilja så huset ser estetisk ? Vad ör fördel och nackdel med lite brantare tak ?

Gärna några bidler som inspo. Jag vill ha en ekonomisk lösning. Vill inte gå så upp med budgeten.

Bildernas namn säger vad den innehåller.

tusen tack.

mvh..

• Ett vitt hus med sadeltak på 20 grader och glasparti som användaren överväger att förändra takvinkeln på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern trävilla med gavelfasad och stort glasparti, nuvarande takvinkel på 20 grader vid skymning.
    Skapa konto
  • Hus med vit fasad och svart tak med 20 graders vinkel, stor glasparti gavelfasad, uteplats med möbler.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.