11 737 läst ·
23 svar
12k läst
23 svar
Vilken strömbrytare för att kunna dimma med en återfjädrande knapp?
Ja, det går att dimma.Matteandersen skrev:
Tips är också att byta brytaren till en med två knappar samtidigt även om den bara är kopplad till en lampa. Den andra knappen kan du ställa in att göra lite vad du vill, tända, släck, dimma ett annat rum eller kanske styra något löst Philips Hue eluttag i rummet om du kopplar in en ljusstake eller adventsstjärna i nåt fönster i en sån. In wall modulen har två ingångar så smart att passa på att nyttja båda.
Hejsan!LoweW skrev:
Sitter här och försöker konfigurera en återfjädrande hue strömbrytare (Wallswitch) fungerar med en dimmer kontakt man kan ändra färg och dimmra men hur konfigurerar man wall switch som du gjorde?
Hallo!B Bengt65 skrev:
I första fönstret som kommer upp i Hue-appen kan man välja återfjädrande eller vanlig knapp. Har du valt rätt där?
Se också till att koppla kablarna rätt, det gjorde inte jag första gången så det fungerande inte som det skulle.
Jag får kolla på kablarna igen men jag får aldrig upp alternativet hold (dimmra) som du har i bilden från hue appen.LoweW skrev:
Att välja typen på strömbrytaren går bara när du ”adopterar” Wall switchen.B Bengt65 skrev:
Hjälper denna videon?
Edit: Haha visste inte att den också spelade in musiken man lyssnar på... Nu fick du höra lite Fleetwood Mac!
Yes fick ta bort den och lägga in den igen nu ser jag samma som i din videoLoweW skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 022 inlägg
Funkar hue wall med fjädrande lampknapp? Trodden den var enkel på och av eller cykla scener.A ac1976 skrev:Har installerat några Philips Hue Wall Switch hemma, tycker det fungerar bra. Gör om en vanlig strömbrytare man har på väggen till en Hue fjärr.
Tekniskt sätt så kopplar man bort strömkablarna från strömbrytaren och kopplar ihop kablarna så lampan är konstant på.
Sen ansluter man Wall Switchen till strömbrytaren.
Wall Switchen stöder dubbelknapp-strömbrytare och fungerar med dimmer funktion om man sätter dit en impulsfjäder.
Fördelen är att det inte går någon starkström i själva Switchen eller strömbrytaren. Går även att ställa in så flera av/på ger olika ljus.
Nackdelen skulle vara att det bara fungerar med Philips Hue lampor.
Wall Switch säljs bara hos Philips när detta skrivs.
Medlem
· Stockholm
· 1 022 inlägg
Klicka här för att svara