Ska dra fram nytt vatten till toalett i enklare sommarstuga. Under huset är det inte mer än 20 cm fritt + att det inte finns någon lucka eller andra inspektionsmöjligheter. På vintern är värmen avstängd och vattensystemet tömt. Prisol under golvet känns alltså tveksamt. Det är inte speciellt långt mellan anslutningspunkt och ny toa; runt 5 meter rör krävs.

Är det lämpligt att dra rör inne i huset på vägg nere vid golvet? Är takmontering bättre? Kromad/vitt/omålad koppar eller kanske plast...

Nisse Hult

Nisse Hult skrev:
Är det lämpligt att dra rör inne i huset på vägg nere vid golvet? Är takmontering bättre? Kromad/vitt/omålad koppar eller kanske plast...

Nisse Hult
De flesta rör dras längs väggarna i liknande situationer och det är förmodligen vad jag skulle gjort i ditt fall.

Kromat på vägg?

Fabian-Bom skrev:
Kromat på vägg?
Kromat används mest i badrum, är det i något annat rum hade jag nog dragit ett hårt kopparör och målat det vitt eller nåt för att det skulle smälta in bättre.

Jo jag syftade på badrummet förstås.

Vilken sorts vattenrör är lämplig för vanliga rum?
Ok misstolkade den överskrift då!

Ok misstolkade den överskrift då!
Oj läste visst inte ordentligt. Klart det är bäst att måla rören i en färg som smälter in med bakgrunden eller lägga dem dolt, tex i en sockel när det handlar om en passage genom icke badrum. I badrum vidhåller jag förstås kromat om de ska dras på vägg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.