Tänker mig att man måste ha en smart brevlåda för att komplettera allt annat som är av smart typ.
Är det inside the box som gäller, eller vilken ska man satsa på? Gäller ju att satsa på rätt häst här så man får en som paketleverantöterna kan leverera till när väl börjar.
Vad tror ni?
Är det inside the box som gäller, eller vilken ska man satsa på? Gäller ju att satsa på rätt häst här så man får en som paketleverantöterna kan leverera till när väl börjar.
Vad tror ni?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Visste inte ens att det fanns! Hur funkar det?
Nä, jag visste inte heller att det fanns, har inte hört något om det innan jag började söka. Nu är det beställt en från "inside the box", med fick lite rabatt från Villaägarna med.
Det funkar så att man kan få paket levererade direkt till sin brevlåda av än så länge några post/bud leverantörer. Så får man ett meddelande i telefonen när någon öppnat brevlådan med.
Sjukt nördigt och onödigt, men ska bli kul att testa 😀
Det funkar så att man kan få paket levererade direkt till sin brevlåda av än så länge några post/bud leverantörer. Så får man ett meddelande i telefonen när någon öppnat brevlådan med.
Sjukt nördigt och onödigt, men ska bli kul att testa 😀
Ja det är en brevlåda, inget kassaskåp. Man får väl jämföra det med att de hänger försändelser utanpå brevlådan annars, då är detta bättre. Något av högre värde skulle jag inte välja att få levererat i någon brevlåda.J jawen skrev:
Jag är en early adopter, som en hobby. Det är inte för alla.
Jag har en vanlig 15 år gammal brevlåda för både post och paket. För ett år sedan köpte jag till en PIR sensor som jag lagt inne i brevlådan som kontaktar mig när den känner av något. (typ öppna luckan, eller om brev läggs in). PIR Sensorn köptes på Aliexpress och kostar ca 50 kr för Wifi varianten (behöver koppla upp sig mot routern, och app i mobilen), det finns även en bättre Zigbee PIR sensor kanske kostar 60 kr, men då behövs även en Zigbee hub kopplad till routern, den kostar runt 250 kr. Man behöver fortfarande en app i mobilen. Batteriet i PIR sensorn håller ca 1 år, och den fungerar även under vintern. Fungerar hur bra som helst! Jag har även en batteridriven LED lampa med PIR sensor inne i brevlådan, så när man öppnar luckan så lyses insidan upp av LED lampan, jag tror den lampan kostade under 80 kr. Rekommenderas också, framför allt på vintern.
Köpte också detta lås för ett tag sedan. Fantastisk pryl när familjen aldrig lyckas hålla reda på nyckeln till brevlådan 😂
Slängde precis ihop en integration till Home Assistant som jag tror fungerar. Har dock själv ingen gateway 😅
Så om någon här råkar köra Inside The Box + gateway + Home Assistant och vill testa så får ni gärna göra det.
Repo finns här:
https://github.com/karobolas-cmyk/ha_int_insidethebox
Slängde precis ihop en integration till Home Assistant som jag tror fungerar. Har dock själv ingen gateway 😅
Så om någon här råkar köra Inside The Box + gateway + Home Assistant och vill testa så får ni gärna göra det.
Repo finns här:
https://github.com/karobolas-cmyk/ha_int_insidethebox
Toppen, det måste jag testa 🙏K Karobi skrev:Köpte också detta lås för ett tag sedan. Fantastisk pryl när familjen aldrig lyckas hålla reda på nyckeln till brevlådan 😂
Repo finns här:
[länk]
Vispen74 skrev:
Alltså, så bra jobbat 👏K Karobi skrev:Köpte också detta lås för ett tag sedan. Fantastisk pryl när familjen aldrig lyckas hålla reda på nyckeln till brevlådan 😂
Repo finns här:
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna smarta brevlåda måste vara ett av de bästa köpen jag gjort sett till pris och nytta, något som jag från början mest såg som en kul gimick. Med denna integration i Homeassistant blev det ännu bättre 🙌
Bara att leveranser läggs i brevlådan i stället för att hängas i en påse på utsidan av lådan rättfärdigar köpet. Hoppas fler leverantörer hänger på med tiden att erbjuda leverans i lådan.
Redigerat:
Klicka här för att svara